Gå til innhold

Flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ei jente på halvannet år, og ønsker meg så inderlig et barn til. Mannen min vil ikke ha flere før jeg er ferdig å studere, har begynt å jobbe, og vi har kjøpt oss hus... (Nå eier vi en leilighet, og greier oss fint økonomisk.) Det er langt frem i tid til jeg er ferdig med studiene mine, ca fem år. Jeg er ung, men vil ikke vente så lenge. Vet ikke hvordan jeg skal få overbevist ham. Er det noen her i en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det går økonomisk så kan du si at barna vil få veldig glede av hverandre opp gjennom hele livet hvis dere får barn nå?

Skrevet

Jeg ville ikke ventet, spesielt hvis dere ikke trenger tenke økonomi.

Vi valgte å vente til utdannelsen var ferdig med neste, det som skjedde var at jeg fikk en infeksjon og fikk tette eggledere. Dermed var jenta vår 9 år før ho ble storesøster.

Skrevet

Et argument jeg syns er bra er at barn som er nærmere hverandre i alder har større glede av hverandre. Dersom du har 5 år igjen av studiene dine og dere skal vente til du har kommet deg ut i jobb og alt det vil jo aldersforskjellen være 7 år nesten om ikke mer. Det blir ikke det samme som å ha søster/bror bare et par år eldre. Dessuten får du all støtte du mottar av lånekassen i nesten 1 år etter fødsel gjort om til stipend, så det er ganske lønnsomt (et argument mange menn forstår). Jeg kjenner flere som har klart å følge normal studieprogresjon til tross for fødsel og permisjon. Det avhenger selvfølgelig av hvor energisk du er av deg og at studiestedet viser forståelse for din situasjon :)

Selv venter jeg mitt første barn nå, og vil ikke ha stor avstand mellom barna dersom det lar seg gjøre....vil at barna skal ha glede av hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...