Gå til innhold

Bitt av flått! Er kjempe rød rundt!Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig if.t amming?kan man ta penicillin når man ammer?

føler meg dum nå!! Forbanna katta!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm, hva har katta gjort da? Var det den som "ga" den flåtten? Aner ikke ang pencilin og amming, så du må jo kontakte lege. Du har vel fått den ut? Syns flått er skikkelig skremmende jeg, kan få skikkleig problemer senere så fort deg til lege.

Skrevet

jupp! dro den ut, men i dag er det bare blitt verre! HATER flått! Er nok katten som er synderen ja..

Skrevet

hvis du har rød ring rundt bittstedet må du komme deg til lege pga fare for borrelia smitte. Skikkelig kjipt å bli syk, forferdelige symptomer. Legen gir deg antibiotika som du kan amme på. Kom deg til legen!!

Skrevet

Jenta mi ble bitt av flått da hun var 9mnd å hun måtte gå på penicillin i 14 dager. Hun fikk en stor rød ring rundt øret der flåtten hadde sittet.

Ring legen imorra for du trenger behandling! Å jeg er ganske sikker på at du kan ta det mens du ammer siden de gir det til så små babyer.

Noe må du få for det hvertfall.

Men flåtten har detti av nå ikke sant?

Skrevet

4% av flått er "giftig" for mennesker... Med giftig menes alt fra irritasjon til lammelser.... Flåtten må fjernes så fort som mulig. (Glem alle husmor råd om bruk av smør osv... bruk samme metode som når du tar flått på katta) Siden du ammer må du ta kontakt med lege asap... Ellers trenger du bare å følge med på området.. dersom området blir VELDIG hovent og/Eller rødt må du på en kur som du får av legen.... Du må uansett følge med i hvertfall 1 mnd. tid...

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke bare legevakta??

Di er ikke farlige å spørre.

Synes det til tider er veldig høy terskel på når en del ringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...