Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hvilke ubehag har ditt barn hatt ved tannfrembrudd? Min datter har hvert veldig slapp og grinete idag, hun har jeksler på vei, kan dette være årsaken? Hun har ikke vist tegn til å reagere på tannfrembrudd tidligere.
Sophie juli 2005 Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Vanlige reaksjoner er feber, grinete, dårlig matlyst (pass i så fall på nok å drikke), diare, sår rompe og generelt utav form. Jeksler er mye større og ikke så skarpe som f.eks fortennene, så det er en mye større jobb og mye vondere for dem å komme gjennom. Vi merket ingenting på de første åtte tennene som kom foran (oppe & nede), men sidetenner som likner litt på jekslene var kjempeslitsomt. Stikkpiller med smertestillende når det står på som verst kan være en god ide. Har hørt at chamomilla (homeopatisk medisin) skal være bra, men har ikke prøvd det selv. Lykke til :-)
det snør-og-snør Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Sønnen vår holder på med hjørnetennene oppe nå. har holdt på noen uker, han er snørrete, siklete, urolig om natta og litt varm innimellom. Han er slik hver gang han får en tann. utrolig slitsomt er det da. Men de må jo ut;0) mvh
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Ikke meningen å rette på deg, men de legestanden sier at tenner ikke fremmer feber eller diare. Dette er en gammel myte. Magen får ikke mere syre eller hva som må til for å få diare fordi en tann bryter frem. Men personlig kan jeg tro på at ved verk kan man bli varm. Ellers er jeg heelt enig med deg:)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 snuppa mi blir sutrete, dårlig matlyst, feber innimellom, sliter med de tennene stakkars
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Min sønn sikler som bare det... ellers er det feber, diare, dårlig matlyst
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Vår lille har nå 8 oppe og 8 nede.. Og vi har ikke merket noenting på han.. Humøret ha vært like bra.. Og når tennene er på tur så er det plutselig bare fremme.. Så vi ha vært heldige der..
Monstermamma Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Har hørt leger som har sagt "uoffisielt" at det er sammenheng ml tenner og feber/diare, selv om det forskningsmessig ikke er bevist ..... Hun her sikler noe fryktelig, snørrer og er varm, grinete, sutrete på dagen og urolig på natta! Og jeg VET at det er pga tennene; hun har store kuler i munnen og forrige gang det brøt gjennom to tenner forsvant , siklet og feberen samtidig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå