Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Skjønner fra noen debatter her at det er utrolig teit, men har ikke helt forstått hvorfor... *Det kommer jo mer luft gjennom disse enn vanlige tepper. *Blir jo litt mørkere slik at barnet sovner lettere, uten at det er helt tussmørkt.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Det blir veldig varmt og dårlig luft selv om det er litt hull i teppet. Øker faren for krybbedød mye.
Halloween-mamma Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Jeg leser også stadig at folk klager på dette med teppe over vognen.. Men jeg tror det er snakk om vanlige tepper.. Helseteppe er godkjent, tror jeg.....
Tigergutt Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Jeg har ikke fått med meg at det er "feil" - da begår jeg en ofte!!! Jeg kan fint putte et helsetepp foran vognen når babyen sover! Kan egentlig ikke skjønne hva argumentet skal være for ikke å ha et helseteppe foran! Som du selv sier - det kommer rikelig med luft gjennom et helseteppe!
Tigergutt Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Veldig varmt??? Jeg kan bare svare for meg selv, men når jeg legger et teppe over kalesjen på vognen, blir det stor utskiftning av luft underfra. Jeg tetter jo ikke hele vognen med teppet, og derfor kommer det luft inn rundt babyen. Om det øker faren for krybbedød har jeg ingen peiling på?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Man kan jo ha teppe hengende forran, men ikke helt tett! Kan henge det halvveis ned, så skjermer det litt for sol/lys og inntrykk! Det gjør jeg! Og skammer meg ikke! Kjenner jo selvfølgelig etter om det blir varmt og sånn!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Det er veldig mange som ikke lar det være noen åpning rundt. Så en tidligere denne uken som til og med hadde lagt teppet slik at det ble liggende under dynen.Altså veldig tett + tykk dyne på en dag med 23 varmegrader.
Tigergutt Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 I senarioet du beskriver, så kan jeg forstå at folk reagerer. Det er jo hinsidig all fornuft å bruke dyne i det været vi har ute nå! Du får ha en fortsatt fin kveld! Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Har ikke så veldig dårlig samvittighet for at jeg gjør dette, jeg heller. Sjekker jo temp og luftforhold i vogna med jevne mellomrom, men synes det er bedre å legge på teppe enn at hun skal plages av sollys. Ligger jo bare og vrir seg i ubehag hvis sola går rett inn i vogna...
Cat.68 Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Det går jo an å snu vogna mot solen da??. Eller la den stå i skyggen?
Firefly77 Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Det blir jo mye varmere når sola skinner nedi vogna også, ville jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 det er fordi noen her inne MÅ ha noe å klage på uansett! Det tar jo helt av! Det er jo bare å bruke sunt vett, Det hadde blitt lite turgåing i sommer uten helseteppe foran, med den sterke solen høyt på himmelen!
Cat.68 Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 Hvis det var meg du hintet til så har jeg ikke klaget, jeg bare svarte på et argument .Og det gjør jeg igjen. Har vært på mange mange turer med vesla i sommer i vogna, med parasoll og mygnetting og det har gått helt fint det. At du så velger å gjøre noe annet er helt og holdent opp til deg og ikke noe jeg bryr meg om, ville som sagt bare si at jeg ikke syntes argumentene dine hold mål.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Så du mener at på vår daglige 2t tur skal jeg halve veien trekke vogna etter meg? Prøver selvfølgelig å søke etter skygge, men sommeren i år har vært ganske solfylt - har faktisk holdt meg inne på varme dager...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 Vi er visst flere "anonyme" her idag - ikke bland oss er du snill:-) Greit at du ikke synes argumentet mitt med sollys holder. Myggnett er prøvd ut, og funket ikke. Tulla mi lever og har det meget bra:-)
Cat.68 Skrevet 3. september 2006 #16 Skrevet 3. september 2006 Jeg mener egentlig ingeting om hvordan du velger å gjøre det på dine trilleturer. Jeg svarte på argumentasjonen din. Hvis du argumenterer for at det blir for varmt å trille uten helseteppet foran åpningen varme og solige dager ,så svarer jeg med at det finnes andre alternativer som også løser problemet.Det er ikke verre en det.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #17 Skrevet 3. september 2006 Hva med parasoll. Jeg brukte også helseteppe foran åpningen tidlig på sommeren men babyen bare skrek og skrek til jeg tok det bort. Merket at gutten var kjempevarm. Kjøpte parasoll og trillinga går kjempebra nå.
Cat.68 Skrevet 3. september 2006 #18 Skrevet 3. september 2006 Greit det, Er ikke så veldig enkelt og vite hvem anonym man svarer da. Er ikke i tvil om at barnet ditt har det bra, ville bare vise til at det finnes andre alternativ. Du gjør selvfølgelig som du vil.
Mini&Meg Skrevet 3. september 2006 #19 Skrevet 3. september 2006 det som man tenker på er vel om det er vindstile så vil jo ikke lufta skiftes ut inne under kalesjen og babyen ligger å puster i den samme lufta hele tiden, det ervel ikke så bra. om sola står inn i vogna legger jeg helseteppet oppå kalesejen og dekker bare litt av åpningen, har også kjøpt solskjerm og parasoll.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #21 Skrevet 3. september 2006 Selv om du har åpninger på sidene sirkulerer ikke luften. En udersøkelse viste att 80prosent av luften ble borte og det ble meget varmt. Min helsesøster ville helst rive av alle teppene når hun så att folk gikk rundt med de på vognene. Skaff dere paraply det har jeg gjort meget praktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå