Gå til innhold

Babysvømming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er deres babyer som skal begynne på babysvømming nå i høst, og som er nybegynnere? Min er seks mnd om en uke. Vi gleder oss, men lurer litt på om han er litt gammel i forhold til det som er vanlig...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er seks mnd og vi begynner i morgen! Går greit så lenge man begynner før de er 9 mnd, for det er den lukkemekanismen du sikter til??på kurset kommer det alt fra 6 uker gamle til 9 mnd gamle

Skrevet

Vi begynte då guten vår var rett under 6 mnd. Ikkje noko problem i det heile tatt.

Om det er "lukke-/dykkerefleksen" du tenker på, så fekk vi beskjed på kurset om at den var litt "oppskrytt". Grunnen er at på babysvømmingkurs så er poenget at babyen skal lære seg å holde pusten med vilje, ikkje som ein refleks. Refleksen forsvinn jo uansett etter litt tid (mellom 6 og 12 mnd, meiner eg), så nytten babyen har av den er begrensa.

Skrevet

Min er også 6 mnd når vi skal begynne på babysvømming. Kurset starter i oktober. Det er flere i samme barselgruppe som meg som skal begynne nå i høst - de er alle rundt 6 mnd. på det aktuelle tidspunktet.

Skrevet

Vi begynte tirsdag for 12 dager siden da var snuppa 6,5 mnd.

Storkoste seg.

Skrevet

vi skal begynne på tirsdag...hun blir 4 mnd på onsdag..

Skrevet

Me begynne på fredag, hu er 8 mnd... Vett det var flere på den alderen som er nybegynnere...og lukkemuskel har hu nok ikkje nå, men det er jo ikkje poenget med badingen..

Skrevet

Vi begynte for ei veke sidan og då var guten vår vel 9 mnd. Han koste seg sånn i vatnet i sommar at vi berre måtte hive oss rundt, sjølv om vi har ganske lang reiseveg.

Vi har hoppa på ei gruppe som begynte i vinter, men eg håpar det går bra lell.

Iallefall ser det bra ut. Han kosar seg glugg ihjel i vatnet, akkurat som mammo...

Skrevet

Vi begynte for to uker siden, da var jenta vår 6 mnd. Vi har bare vært der to ganger og enda ikke dukket under... men regner med at det går greit. Hun stortrives hvertfall i vannet!

Skrevet

Vi skal begynner på babysvømming denne uken og gutten min er litt over 5 mnd

Skrevet

På det kurset vi gikk, brukte de ikke lukkerefleksen. Jeg fikk inntrykk av at en generelt hadde gått vekk fra det. I stedet lærte de barnet å holde pusten når de fikk vann i fjeset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...