Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hvor gamle er deres babyer som skal begynne på babysvømming nå i høst, og som er nybegynnere? Min er seks mnd om en uke. Vi gleder oss, men lurer litt på om han er litt gammel i forhold til det som er vanlig...?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 min er seks mnd og vi begynner i morgen! Går greit så lenge man begynner før de er 9 mnd, for det er den lukkemekanismen du sikter til??på kurset kommer det alt fra 6 uker gamle til 9 mnd gamle
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Vi begynte då guten vår var rett under 6 mnd. Ikkje noko problem i det heile tatt. Om det er "lukke-/dykkerefleksen" du tenker på, så fekk vi beskjed på kurset om at den var litt "oppskrytt". Grunnen er at på babysvømmingkurs så er poenget at babyen skal lære seg å holde pusten med vilje, ikkje som ein refleks. Refleksen forsvinn jo uansett etter litt tid (mellom 6 og 12 mnd, meiner eg), så nytten babyen har av den er begrensa.
Tigergutt Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Min er også 6 mnd når vi skal begynne på babysvømming. Kurset starter i oktober. Det er flere i samme barselgruppe som meg som skal begynne nå i høst - de er alle rundt 6 mnd. på det aktuelle tidspunktet.
lifa og Eline Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Vi begynte tirsdag for 12 dager siden da var snuppa 6,5 mnd. Storkoste seg.
mai mammaen til to Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 vi skal begynne på tirsdag...hun blir 4 mnd på onsdag..
tvilling73, 05/07 Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Me begynne på fredag, hu er 8 mnd... Vett det var flere på den alderen som er nybegynnere...og lukkemuskel har hu nok ikkje nå, men det er jo ikkje poenget med badingen..
femepena Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Vi begynte for ei veke sidan og då var guten vår vel 9 mnd. Han koste seg sånn i vatnet i sommar at vi berre måtte hive oss rundt, sjølv om vi har ganske lang reiseveg. Vi har hoppa på ei gruppe som begynte i vinter, men eg håpar det går bra lell. Iallefall ser det bra ut. Han kosar seg glugg ihjel i vatnet, akkurat som mammo...
Mamman til Fie Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Vi begynte for to uker siden, da var jenta vår 6 mnd. Vi har bare vært der to ganger og enda ikke dukket under... men regner med at det går greit. Hun stortrives hvertfall i vannet!
msom Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Vi skal begynner på babysvømming denne uken og gutten min er litt over 5 mnd
Kebbelife Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 På det kurset vi gikk, brukte de ikke lukkerefleksen. Jeg fikk inntrykk av at en generelt hadde gått vekk fra det. I stedet lærte de barnet å holde pusten når de fikk vann i fjeset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå