Gå til innhold

Barnetrygden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å spare barnetrygden og evt gi pengene som gave når nuskelusken blir voksen. Eller bruke pengene på ting han trenger, som sykler og skiutstyr. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det på alt det ekstra hun trenger nå. Det er jo det den er ment for.

Senere når hun blir eldre har vi bedre råd og kan hjelpe henne da alikevel.

Skrevet

Jeg ser for meg at de vil både bli spart men også tatt litt av når det er dyre ting som skal kjøpes inn.

Skrevet

vi sparer på 1kroninger å har det i bank kontoen til lilletass..

begynte å spare 4mndr før han ble født.. blir litt penger ut av det har 4000kr nå..

Skrevet

Nå som jeg er i permisjon, og lønnsutbetalingen er mindre enn normalt, så går barnetrygden inn i husholdningen / babyting og tang. Når jeg begynner å arbeide igjen, blir pengene spart.

Skrevet

Vi sparer det for han. Han skal få de pengene når han skal kjøpe seg leilighet. Fint å ha litt startkapital, mener jeg.

Skrevet

Vi sparer på egen konto til han. Men kontoen står i vårt navn da. Så om vi skulle få sterkt behov vil vi bruke pengene. Men vi prøver å spare de til han blir 18 så han kan få en god start:)

Skrevet

Vi bruker mesteparten, men har fast trekk på 100 kr til hennes konto hver måned. Ikke så mye, men blir jo litt av det likevell.. Akkurat nå tjener jeg 80 % , i tillegg til at jeg setter av penger til utvidet ulønnet permisjon. Tenker at vi kan spare mer etterhvert, men pengene kommer godt med nå =)

Skrevet

Hadde vi hatt råd hadde vi spart alt, men vi må bruke den på ting som gullet må ha (klede, mat osv). Set av 150kr på mnd, som vi kan bruke på større ting (sykkel, ski osv) når behovet melder seg. Viss økonomien er bedre då, lar vi sjølvsagt pengane vere.

Skrevet

Sparer på konto i mitt navn til henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...