Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hvor lenge har man krav på dette? Jeg måtte betale 185 kr sist jeg var der, fordi "det hadde gått 6 måneder", som han sa. Jr er 6 mnd og en uke gammel. Men de fleste jeg vet om, som har gått til fysioterapi etter fødsel, har fått dekket 6 mnd gratis fra dagen henvisningen er skrevet. Noen som vet hva regelen er?? Jeg vil jo helst unngå å betale 185 kr....
Livmor Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Jeg tror det er de 6 første mnd etter fødselen.
lifa og Eline Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Det gjelder fra fødselen og 6 mnd. frem i tid.
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Eg veit dei seier at det er inntil 6 mnd etter fødsel. Men fysioterapeuten min sa at eg hadde krav på behandling 6 mnd frå første gong eg tok kontakt etter fødselen. Så i og med at eg ikkje hadde behovet før småen var ca 2 mnd gamal, fekk eg behandling til han var vel 7 mnd. Eg trengte det ikkje meir etter det.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Tusen takk for svar! Lovdata.no er en fin ting (når man bare greier å finne frem): "Ved følgende sykdommer ytes stønad etter honorartakst: ........ 3,b Bekkenløsning med gangvansker etter fødsel Til punkt 3b: Begrenset til 6 måneder fra behandlingen ble påbegynt etter fødsel. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå