Perlemor : ) Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Er dere for eller imot babysvømming og hvorfor?
Livmor Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Helt klart for:) Vi går på babysvømming selv, og når jeg ser hvor stort utbytte lillegutt har av det er jeg ikke i tvil om at det var lurt å begynne. Han elsker vannet og koser seg glugg ihjel hver eneste gang. En skikkelig koselig aktivitet som alle tre i familien er med på. Har lært teknikker for å "øve" med han som vi kan bruke når vi bader ellers også. Aldri vært problem r med ørebetennelse, vann i ørene, allergi og lignende. Jeg anbefaler ihvertfall babysvømming på det varmeste:)
Lillie25 Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Hei! Det er mange som har ulike meniger om dette, men jeg er absolutt for. Gutten min begynte på babysvømming for to uker siden, og han storkoser seg i vannet! Det er gøy for de små å få bevege seg i vann, og samtidig leker vi med dem og synger for dem. En positiv opplevelse for babyen sammen med foreldrene, samtidig som det er med på å styrke samspillet mellom oss. Det sies også at babysvømming er med på å forebygge vannskrekk når de blir eldre, fordi de er vant med å være i vannet. Mange lærer seg også å svømme i tidligere alder. Håper dette var et lite bidrag til det du lurte på
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 For - i likhet med dei fleste fysioterpeutar f.eks. Kvifor? For det første så er ein baby veldig immobil. Den kan berre ligge i ro der den blir lagt ned, og har lite kontroll på armar og bein. Kan ikkje forflytte seg, og det er tungt å holde hovudet. I vatnet er babyen vektlaus, og når han blir holdt på riktig måte er han nesten heilt uten begrensningar på korleis han kan bevege seg, han kjenner ikkje tyngda av kroppen sin lenger. Og så er det følelsen av varmt vatn mot hunda, den er god den. For det andre så synest eg det er greitt at babyen lærer å holde pusten/komme seg til overflata/inn til kanten. Det er klart at det tar litt tid, men no som vi har begynte på 2. kurs tar guten vår tak i kanten og held seg fast der sjølv (han er 11,5 mnd). Dei lærer at når dei hoppar/dett/havnar ute i vatnet, skal dei snu og komme seg tilbake til kanten, opp av vatnet og holde seg fast. Så sjølv om dei ikkje lærer å svømme med det første (ikkje med hovudet over vatnet i alle fall), så kan det dei lærer vere livreddande om dei skulle komme til å dette uti sjø/vatn/basseng ved eit uhell. Og guten vår ELSKAR vatn, han blir heilt vill når han ser bassenget. I og med at babyar har dårleg hukommelse vil han ikkje huske dette når han blir større. Men babyar lever i øyeblikket, og då er eg opptatt av å sørge for at han får oppleve så *gode* øyeblikk som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå