Gruffalo Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hei, lurer på når dere tok natt avvenningen.. Gutten er litt over 7 mnd, og spiser 2-3 gng pr natt. Dette har egentlig vært helt greit, men jeg mistenker at det også fører til en del unødig oppvåkninger som fører til at jeg ofte føler meg uopplagt. Og så sies det jo at de ikke trenger nattmat etter 6mnd, selv om jeg tror det kan være ganske individuelt. Vurderer å avvenne nattmåltidene. Når har dere gjort det? hvordan gikk det? Råd, erfaringer? Hvor mange netter tok det - og var effekten i såfall langvarig, eller sagt på en annen måte - må det gjenomføres tiltak ofte etter at man har tatt avvenningen?
M@mmamøh Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Hmmm... vurderer dette selv. Gutten min er 8 1/2 mnd. Litt kos egentlig med disse nattmåltidene, men sies jo at hel natts søvn er viktig og......
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Gjorde det da han var 7 mnd. Da hadde han fått 1 måltid om natta ganske lenge. Det gikk kjempe bra, og veldig fort. Tror vi måtte opp å bysse han i 1 time to netter, så var det gjort=) Han er 7 1/2 mnd. nå.
krish Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Vi har nettopp hatt en mild nattavvenning. Vår gutt er 7,5 mnd og kunne våkne annenhver time for pupp.... Vi gjorde det sånn at jeg flytta ut på gjesterommet og pappaen tok støyten;) Etter tre netter gjorde mini lite motstand. Disse tre nettene sutra eller gråt han fra en halv til 1,5 time. Pappa satt på siden og gav vann og trøsta. Vi fikk råd fra helsesøster om å ikke ta han opp. Mini legger seg kl 19. VI bestemte at hvis han våkner før kl 23 er det bare smokk og vann han får. KL 23 er det pupp. Så er det ikke pupp før tidligst kl 05. Da ble jeg henta og pappa fikk sove på gjsestrommet. Nå sover vi i samme seng igjen og mini på rommet vårt i egen seng. Vurderer å flytte han snart... Han får fortsatt pupp kl 23, og ca kl 06. Står opp kl 08.Våkner litt innimellom men sovner raskt med smokk og vann. Jeg synes vi har gode netter nå .Mini er ikke så ivrig på puppen på dagtid, så derfor vil jeg amme de to gangene på natten. Lykke til!
M&Ida Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Da han var 7mnd. Da var det nok for min del! Han spiste og spiste hele natta og ville ikke ha noe på dagen. Jeg var trøtt som ei strømpe. Brukte ei uke der pappaen gikk inn når han våknet, fikk kun vann og smokk. Det gikk over all forventning. Ingen hyling, men slo seg til ro med vannet. Fortsatt våkner han om natta, men får fortsatt bare vann og smokk av både meg og pappaen. Mest meg da.... Nå er han 8,5mnd. Første pupp-måltid får han i 6tida.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Rett før han ble 6 mnd! Ikke pga alderen, men pga at han bare "lekte" med puppen om natten + at jeg begynte å bli driiittrøtt av all spisinga på natta!!
Halloween-mamma Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 INgen avvenning her. Når han var 7 måneder begynte han å sove minimum 5-6 timer i strekk på natten (ca. 23 - 6-7) - og da fikk jeg en fin pause fra mange måneder med nattamming. Rundt 8-9 måneder begynte han imidlertid å våkne litt igjen, men det var etter at jeg hadde vært litt borte fra ham på dagtid, og da ville han sannsynligvis ta igjen litt for det tapte. Nå er han 10 måneder, og jeg ammer alt fra null til 3-4 ganger på natten.. Synes det går helt fint, for han drikker ikke så kjempemasse hver gang. Er mest nærheten han trenger, og ikke maten. Og da kan han få lov til å selv bestemme når han er klar for å sove rundt.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Vi tok den når gutten var 7 mnd. Det gikk overraskende bra. Tok tre netter hvor pappa'n tok han om natta. Ga kos, vann og smokk når han grein. Jeg lå på sofaen. Vi har bare ett soverom. Han er nå straks 8 mnd. Sover ikke rundt enda, men de aller fleste nettene våkner han kun 1 gang (i motsetning til 4-5 ganger før) pr. natt, og roer seg kjapt med smokken. Noen netter har vært litt verre, men han har i hvert fall ikke fått mat noen av nettene. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med dette. Går jo mye raskere å gi han smokken enn å måtte amme mange ganger hver natt. Og han er akkurat like blid og fornøyd, virker nesten mer uthvilt han også synes jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå