Gå til innhold

Hvilken mat spiser deres 10 mnd gamle baby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grøttyper... pålegg... brød...hvilken middagsmat, drikke osv osv..

Hadde vært moro å fått noen tips.. Frøkna mi vil stort sett bare ha havregrøt, fruktpure, brød uten pålegg og pupp... middagsmat smaker hun bare litt på for så å nekte.. glassmiddag vil hun iallefall ikke ha.. vann drikker hun så gjerne men allerhelst vil hun ha glassene våre, så jeg har blandet litt vann og nesle eplejuice til henne i slike glass som oss, det er kjempestas :-)

maristo

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min spiser frukt grøten.., brødskive med leverpostei.. middagsglassene.. De flleste igrunn.., ikke kresne paa de.. Men fruktmos vil han saa absolutt ikke ha.. Ellers saa smaker han endel paa maten vaares.. Han spise bla fiskeboller i hvit saus med gulrøtter og poteter for noen dager siden... Drikker vann og mme.. Liker ikke noe annet aa drikke.. Faatt smake paa pepsi max av glasset mitt.., og da ble han ellevill.. Det var en slager., men han faar ikke brus-... Saa da blir det vann...=D

Skrevet

Gutten vår spiser grøt i alle varianter (elsker grøt!), brødskive med leverpostei, baconost, skinkeost og prim, frukt i de fleste varianter og litt middag. Er veldig kresen på middagsmat og har i en periode nå nektet alle slag. Både glass og hjemmelaget. Hvis han vil ha noe er det som regel fiskeboller i hvit saus.

Drikke er mme og vann. Han elsker vann så ser ingen grunn til å gi han brus, juice o.l. enda. Det kommer tidsnok:)

Skrevet

Min spiser brød med stor glede, kremost med hvitløk og brunost er favorittpålegget. Han vil ikke ha grøt mer, så heldigvis at han spiser mye brød :)

Ellers får han mye forskjellig frukt, favorittene er for tiden druer og nektariner..men det er stort sett eple, pære og banan han får daglig.

Spiser oftest Grønnsakragu fra Småfolk til middag.. Får også smake fra middagen min om han er interessert (spaghetti var spesielt stas!), men han er ikke noe glad i hjemmelaget barnemat lengre.

Han får kun vann å drikke, i tillegg til morsmelk.

Generelt er han interessert i å smake på mye forskjellig, men han protesterer ofte på å bli matet, vil helst holde selv... Så det er ikke alltid like enkelt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...