Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 hei, er det noen...mange som ligger og ammer..?...når begynte dere med det?
Blomman Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 ja, stort sett hver natt- gjort det siden han ble født- nesten 8mnd men endel på dagtid og nå, når han er for vimsete så blir han rolig med pupp i senga eller på sofaen
Cammy1 Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Ja, hvis hun våkner på natten og når hun får første måltid om morgenen. Eller hvis jeg er syk som nå. 1. Det er en god mulighet for at hun sovner igjen og bare slipper puppen. 2. Det er veldig greit for meg å slippe å stå opp hvis det er natt/tidlig morgen og en god mulighet til å slappe av litt hvis jeg er syk som nå.
M@mmamøh Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Jeg gjør det på natta. Begynte med engang, men i begynnelsen var jeg veldig trøtt og redd for å sovne så da satt jeg oppe og ammet. Etterhvert gikk det veldig greit å ligge nede. Setter meg kun opp om natta hvis jeg er ekstremt trøtt
Sigbeth Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Javisst. Lærte dette på sykehuset! For best "resultat": ligg svært fremoverbøyd og ligg mage mot mage. Det er faktisk ikke så lett å få til!
Gjest Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Vi har faktisk ammet mer liggende enn sittende. Begynte med det på sykehuset. Hadde ikke noe valg jeg ettersom jeg knakk halebeinet og det tok lang tid før jeg kunne sitte. Synes ofte det er mer kos å amme liggende og om knøttet sovnet under amming på dagtid før knøttet kunne rulle kunne jeg snike meg unna og hun fikk seg en liten lur.
Chatzy Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 ja tidlig om mårran når jeg er for trøtt til å vente på at han blir ferdig å spise..
Tigergutt Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Jeg har ligget og ammet noen ganger - startet vel med dette fra 1,5 mnd. alderen. Har ikke gjort det så ofte, for det er lett for meg å sovne, og babyen ikke får rapet. Etter at jeg hadde ligget og ammet, endte det alltid med masse gulping - har derfor kuttet det ut! Det er større tiltak å sette meg opp for å få babyen til å rape når jeg har ligget, enn det er å sette meg opp og amme!
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Ja, eg gjer det når guten vår skal sove om dagen, og når han våknar om natta (viss eg har lagt meg). Då han var nyfødd låg eg ofte og amma på dagtid/utanom sovetid og, fordi eg syntes det var bedre enn å sitte. Begynte på barsel.
Antonita Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Jeg klarer BARE å ligge å amme. Er litt dumt for jeg må springe hjem hvis det går for lang tid uten mat når jeg er ute. Bor heldigvis svært sentralt. Jeg prøver å trene på å amme i stol, men når han bare griner og snur vekk hodet etterhvert er det så lett å bare gå i senga hvor han spiser så godt. Han er 4mnd og alt rundt han er jo så spennende å se på, vanskelig å konsentrere seg om puppen! Har noen tips om gode ammestillinger i stol?
Bellanotte Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 Jeg måtte begynne med det på sykehuset pga keisersnitt. Da var det for vondt å sitte å amme.Det måtte jeg fortsette med når jeg kom hjem og. Etter ca 3 uker begynte jeg og amme sittende på dagtid. På natten ligger jeg fortsatt. Syntes det er veldig koselig, vi får så god kroppskontakt.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Skaff deg en ammepute og bruk tvillingstilling:-)
Firefly77 Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 Jeg har ammet i senga om natten siden sykehuset, og så sitter vi i sofaen på dagen. Men jeg har vært mye syk i det siste, og sliten, så da har det vært deilig å legge seg i senga med ham om dagen også. Mye lettere å legge ham til, og så slapper vi av begge to og koser oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå