lifa og Eline Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hei Synes fortsatt dette med mat er vanskelig. Eline har nå fått 3 måltider med grøt (2) og middag (1) i løpet av dagen. Det ser ut som det er på tide å øke porsjonene nå, men skal jeg gjøre det eller skal jeg starte å gi brød? Trenger sårt litt hjelp (igjen) så håper noen gidder å komme med synspunkter.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Er helt i oppstart med grøt til Hannah og kan ikke huske når jeg startet med flere måltider da storesøstrene hennes er så store nå (13 og 18 år;-) Hvor gammel er Eline da? Hannah er 5 mnd i morgen og får grøt hver kveld i 18-tiden. Om ikke hun er så gammel ennå tror jeg nok jeg hadde ventet litt med brød og heller økt porsjonene hun får fra før, evt innført et måltid med litt frukt og youghurt kanskje. Håper noen andre her inne har bedre hukommelse enn meg og at de hjelper deg!
Gummelillan Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Jeg burde jo egentlig huske dette fra sist da min forrige er bare to år nå, men... Veldig forskjellig fra unge til unge og ikke minst hvor lenge du har lyst til å amme betyr jo noe i dette. For jo hyppigere og større måltider, dess mindre morsmelk blir det jo plass til også? Selv har jeg stort sett nesten fullammet til ungene var 7 måneder (har reist mye rundt med ungene og da har dette vært veldig enkelt). Etter dette har det imidlertid ganske raskt gått over til 4-5 måltider og kun amming på morgen og kveld med begge. Min første var veldig glad i brød mens nr to var skikkelig grøtunge. Tror man må se an den enkelte og finne sin måte å gjøre det på. Neppe noen facit her ;-)
lifa og Eline Skrevet 3. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2006 Glemte å skrive at hun er 7 mnd. til onsdag. Lurer litt på hvor disse mnd. har blitt av. Når det gjelder amming synes jeg faktisk at jeg ammer omtrent like mye fortsatt. Det går bare mellom 2-3 timer mellom måltidene på dagtid.. Sover godt om natten mellom 10-12 timer uten mat.
MAJA-67 Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Hei lifa og Eline ! Min Oscar er 8 måneder om 3 dager, og han har fått 4 måltider om dagen en stund nå- noen ganger 5 også. Men jeg sluttet å amme da han var 7 måneder, og da sa helsesøster at jeg måtte øke fra 3 til 4 måltider om dagen. Hun sa at den viktigste årsaken til feilernæring av norske barn var at de fikk for mye melk, og at dette da gjør at de spiser for lite jernberiket mat. Så lenge hun får mat 3 ganger + pupp tror jeg sikkert dette er veldig bra, men husk at når du gir henne mer mat blir det mindre pupp. For Oscar ble puppen helt uinterresant- og det er jo dumt det også da. Lykke til!
lifa og Eline Skrevet 5. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2006 Føler at hun får ganske mye bryst enda tl tross for 3 måltider. Men har bestemt meg for å øke litte grann og samtidig begynne veldig veldig smått med brød. Fikk litt av ett rundstykke på Ikea på fredagen og gapte villig og smattet det i seg. har allerede fått lov å suge litt på skorpe slik at hun venner seg til smaken og da koser hun seg veldig. Må bare passe på at hun ikke får så store biter i munnen. har ikke fått skikkelig tenner enda men de 4 første er på vei sammtidig nå så det varer vel ikke ås lenge før de er utvokst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå