Gå til innhold

rivalisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med forholdet til mine foreldre og svigers etter at babyen ble født for 2 mnd siden. Det er blitt en slags rivalisering om hvem som skal få oss mest på besøk, og hvem som får mest samvær med den lille. Jeg vet at min mann blir påvirket av sine og kritisert for at han lar mine foreldre se babyen oftere. Mens mine foreldre sier til meg at svigers ikke engasjerer seg nok. I tillegg "ser" jeg flere negative sider hos svigers og mannens søsken som irriterer meg og jeg påpeker det. Det samme gjør mannen min også når det gjelder mine. Dette begynner å ta skikkelig av, vi har hatt noen heftige krangler. Min mann er svært opptatt av sterke familiebånd og vil ha begge besteforeldrepar i livene våre mesteparten av tiden, han sier at familien er det viktigste å ha rundt. Derfor har vi nesten ingen venner heller fordi han stoler kun på familien sin. Jeg synes også at familien er viktig, men man må ha litt avstand og privatliv. Han f.eks kunne aldri tenke seg å dra på ferie kun oss tre, uten noen andre fra familien. Dette sliter på meg og forholdet mer og mer...hva kan jeg gjøre?

takker for svar og råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til han at hvis han er så opptatt av familie burde han gjøre mer for at du er fornøyd og har det bra søik at dere vil fortsette å være en familie.

Deres lille familie burde være det viktigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...