Gå til innhold

appelsinjuice og barn på 8,5 mnd. OK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter ser såååå lengselsfult på juice glasset mitt.

Er det galt å gi henne appelsinjuice?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ser nok ikke lengselsfull på juice glasset ditt fordi hun vil ha juice....men fordi den er gul og sterke farger tiltrekker små barn!

Det andre spørsmålet gidder jeg ikke svare på...

Jo, faktisk! Noen spørsmål er for dumme å spørre!!

Skrevet

Det va stygt svart synes jeg.Må da gå an å svare på ordentlig vis!!!

Skrevet

Nei, det er ikke ok å gi henne det. Sitrusfrukter (appelsin, mandarin, sitron, kiwi) bør ikke barna få før de er ett år. På grunn av allergier. I tillegg erdet veldig sterkt.

Skrevet

Hvis du ønsker å gi henne juice så velg eple juice.. Appelsin juice er for sterkt for den lille magen enda..

Så ville ikke gitt det.. Begynn med eple juice og gjerne 50/50 juice og vann i starten

Skrevet

Er kiwi sitrusfrukt? Helsesøster sa at vi kunne gi jenta vår på 6 mnd. det....så jeg har brukt å blandet kiwi i grøten hennes.....det var jo litt kjiipt.

Skrevet

......det er litt for tidlig å gi henne ren juice foreløpig.

Men, på butikkene sammen med barnematen, så selger dem "juice" spesialberegnet for babyer fra fire måneder, så løp og kjøp ;)

....og til mulig premenstruell anonym; Dette var da slettes IKKE et dumt spørsmål! Dette var faktisk et glupt spørsmål ;)

Skrevet

Dette va overhode ikkje et dumt spørsmål..eg visste ikkje at de ikkje skulle ha sitrusfrukter før de va 1år. Så eg lot snuppa mi smake på apelsinjuice når vi va ute å handlet en dag.

E ikkje masse ho drikke av glasset, men fikk litt i munnen.

Skrevet

Det er ikke farlig å la de få smake litt fikk jeg høre på helsestasjonen, men de skal ikke drikke mye av det. Kiwi er ikke farlig men veldig bra for hard mage hos de små!! Kiwien bør være godt moden for å hjelpe på magen!! Dette tipset fikk vi hos barnelege!!

Skrevet

Jeg har hvertfall hørt at en overhodet ikke skal gi kiwi før året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...