Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Jeg har nå min 6. betennelse på 7 uker.. Er utroli lei.. Er kjempeforsiktig med det meste, men ser ikke ut til at det er noe som hjelper.. tåler ikke no særli medisiner, så har bare fått antibiotika en gang. Det har vært 3 ganger på hver pupp.. Vurderer nå å slutte å amme, kan jo ikke fortsette sånn her.. Er for tungt både for jenta og for meg..
M@mmamøh Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Å huff stakkars deg. Jeg har hatt brystbetennelse en gang og ble kjempe dårlig. 40 i feber i 3 dager og såååååå vondt. Da var sønnen min 3 mnd gammel. Nå er han snart 9 mnd og ikke hatt det siden. God bedring, jeg føler med deg altså
Beth84g Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Har hatt en kraftig en. Fått flere små etterpå, men jeg klarer å "avverge" de ved å massere,amme og pumpe. Da jeg kjenner spreng i puppen og jeg begynner å fryse, er det bare å løpe inn i dusjen og gni i vei. Har hatt sånne små tre ganger, men jeg får tatt knekken på de før de bryter ut helt. Virker som om hvis du først har fått brystbetennelse en gang her den lett for å komme igjen. Du får bare passe på å massere puppen mens du ammer så du unngår tilstoppede melkeganger. Og amme så mye dere bare orker da du kjenner symptomene komme.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Jepp.. Har jo knapt nok gjort no annet enn å amme jenta i frykt for betennelsene.. Men må prøve å roe litt ned.. Hun er blitt diger Har hatt to kraftige, to mellomkraftige med litt feber osv. og to små hvor det bare gjør vondt i puppen, men ikke så mange andre symptomer.. Dusjer og masserer.. Ammer og pumper.. Bruker nesesprayen.. Gjør det meste.. Kan legge til at jeg har en sønn på 2 år som jeg ammet i 8 mnd.. Ikke en eneste betennelse da...
krish Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Jeg hadde tilløp til brystbetennelse 6 ganger i løpet av de første tre mnd. Første gangen hadde jeg 40 i feber men de gikk over etter et døgn og da skal det jo ikke være nødvendig å ringe lege. De neste gangene skjønte jeg hva som var på gang og klarte å avverge videre utvikling. Har altså sluppet AB-kurer. Jeg dusjet, håndmelket i dusjen, gikk i ull fra topp til tå med svære ullinnlegg på puppene og brystkassen. Ammet hver 2. time og pumpa det som mini ikke drakk. Dvs at jeg hadde max 0,5 times pause mellom hver økt. Fant ut at hovedårsaken var at jeg sov med bh på natta. Det gjorde at melkeganger ble avklemt. I tillegg er jeg nok disponert. Håper du kommer deg og slipper flere betennelser!!!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 uff føler med deg... har hatt tre kratige med feber og dritt og to nesten betennelser... kjipe greier alså.. to penicillin kurer. Hadde nok gitt opp hadde det ikke vært for ammehjelpa, de er utrolige!! Unngå å bli kald på hender og føtter, jeg fikk forbud av legen min til å henge opp våte klær og å gå i fryseboksen og rote. Og selvsagt ull på puppene da, men alt dette vet du nok?!?! hold ut en liten stund til så skal du se det snart går over. jeg har vært bra i 3 uker nå!! lillegutt er 2,5 mnd..
-Petrine- Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Huff, føler med deg. Jeg hadde 5 betennelser som måtte behandles med antibiotika de første 2,5 mnd av lille rosins liv. Det la en stooor skygge på babytiden og jeg fikk en aldri så liten fødselsdepresjon. Redningen for meg (som ikke ville slutte å amme) var akupunktur og lecitin kapsler. Etter dette har jeg bare hatt en betennelse og den kom da lille rosin var neste året.
Anno Nym Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Jeg har hatt skikkelig betennelse 2 ganger med minsten. En når han var 2 uker, og en nå når han var 5 mnd. Fikk AB begge gangene. Har ellers hatt tilstoppede melkeganger maaaaange ganger. De kommer helst i forbinnelse med øking her i gården. Fikk som råd av ammehjelpen (takk gud for dem) å gå uten bh...det er effektivt. Sove uten BH er genialt. Ligger i stor t-sjorte, og har liggendes ull ammeinnlegg klar i senga ved amming som jeg holder på puppen som ikke brukes (pga lekkasjen...har lært at den ikke skal stoppes hvis en har problemer med klumper). Du har vært utrolig tøff som fortsatt ammer! Ring ammehjelpen hvis du ikke har gjort det. De kan gi deg den beste hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå