Gå til innhold

Er det risikabelt å hoppe i gang fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er noen som har prøvd dette. Tenker selv at jeg kan jo prøve, men kan det ikke vere litt risikabelt for bekkenbunnen? Tenker også på om jeg kan få problem med inkontines? Vet ikke jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 9 dager på overtid og hopper masse tau, startet i går.. eneste problemet er at du kan få vondt i fotene pga vekta.. men ut over det er det bare å hoppe i vei.. ;)

Skrevet

Noen mener morkaka kan løsne og andre mener det er bortkasta energi (trenger den til fødselen)..... Bare til info! Jeg vet ikke :o)

Skrevet

Jeg er litt enig med Hva er i magen? Iallefall hvis det blir så mye hopping at du sliter deg ut... det må jo være en stor fordel ikke å være for sliten når fødselen starter...

Skrevet

En jeg jobber med prøvde å "hoppe igang" fødselen. Det virket... men beibien hadde snudd seg til seteleie (lå riktig vei før hoppingen) så det endte med keisersnitt.

H*n kommer når h*n er klar (o:

Skrevet

når jeg var på sist kontroll så ble jeg anbefalt å gå mye i trapper, gå fort og mye og hoppe. Så regner med de ikke ville gitt meg det rådet dersom det var fare for at barnet kunne snu seg ( nå skal det sies at hodet er godt festet da jeg er 9dager på overtid) eller at morkaken skulle løsne.

Når det kommer til det å være sliten, så er jo det ganske individuelt. Jeg er i ganske god form, å er så klart veldig anpusten rett etter jeg har hoppet, men det er jo ikke slik at fødselen starter mens man hopper..

Skrevet

er faktisk noen morkaker som løsner av det, og da er det ikke noe lek lenger! det er livsfarlig, både for mor og barn.

hilsen sykepleier

Skrevet

På kontroll for meg som er 13 dager på overtid frarådet de meg 2 ting og det var hopping/gåing i trapper og lakserolje, så da er det vel lokale forskjeller...

Forøvrig er heller ikke jeg i dårlig form, men ble altså heller anbefalt å fortsette å gå tur med bikkja og gjøre rent hjemme, så det er gjort (begge deler) i dag og jeg kunne sikkert også tråkket trapper resten av kvelden/natta, men hører på min jm.... :o)

Skrevet

Merkelig.. men men, e høre på jordmora mi eg, å fortsette å hoppe :) det kan jo ikke være livsfarlig for mor og barn når jordmora mi sir det e greit. Trur no kroppen e mer robust en som så, å orke ikke være hysterisk :)

Men hællæo, det e ikke kritikk mot nån som ikke gjør det, alle og en hver gjør jo sine valg.

Skrevet

Min fødsellege sa det var farlig med tanke på navlestreng og morkake.

Skrevet

Jeg prøvde "alt" for å sette i gang forrige - med resulatat at jeg var fullstendig utslitt når det endelig begynte.... Denne gangen legger jeg meg heller litt på sofaen og lar det skje når det skjer....

Skrevet

...det høres nå forferdelig ubehagelig ut!!!! nei, det er vondt nok å føde som det er, så den siste tiden skal jeg passe på å ta det med ro og hvile mest mulig og ha det mest mulig behagelig... for å forberede meg til fødselen. den kommer når den kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...