Snart Ole Paps Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Jeg er en av de. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128583
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Det er heldigvis ikke så sort hvitt. Når moren ikke har opptjent rett til fødselspenger kan faren ta ut fødselspermisjon med fødselspenger i opptil 39uker (80% av 6G) eller 29 uker med (100% av 6G). Men mor og far kan ikke være hjemme samtidig, mor må: a) ut i arbeid utdanning = 100% c) arb + utdanning = 100% d) syk e) innlagt på helse int. Sjekk nærmere med trygdekontoret for mer utfyllende info. Dette ble bare i stikkordsform Vi er også noen av disse, men det ordner seg. Vi kan rett og slett ikke være hjemme samtidig, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Til Anonym Men da får jo mor ikke noen perm. Da må mor ut i arb. osv. Det er heller ikke rettferdig.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Så er det nok at legen gir moren en sykemelding, så får jeg permisjon slik at jeg kan være hjemme med barnet mens mor er syk? Og må moren bli innlagt på sykehuset, eller er det nok med en sykemelding?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Det er ikke rettferdig i det hele tatt! Vi vil ha perm begge to og det er urettferdig at bare en får. Jeg har ikke krav på perm uten lønn engang fordi mor ikke har jobbet mer enn 50%. Reglene om at mor må ut i arb. eller ta utdannelse eller være syk gjelder ikke så mange tror jeg. I vår situasjon vil mor gå ut i arb etter permisjonen og jeg må få litt goodwill fra arb. giver og ta en mnd perm uten lønn etter det, for jeg har også lyst på tid sammen med ungen min.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Men om du har opparbeidet rettigheter til permisjon, så får du betalt permisjon om mor drar ut i arb. eller tar utdannelse eller blir syk . Skal hun ut å jobbe 50% etter fødsel så får jo du 50% betalt permisjon. En av dere må jo passe på barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå