Gå til innhold

Hvor raskt skal zinksalve hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi har fått litt utslett på stumpen, det er små, røde prikker som stedvis sitter ganske tett. Har smurt med zinksalve etter hvert skift i går, en gang i natt, samt en gang i dag tidlig. Hvor fort kan jeg regne med bedring? Passer på at huden på rumpa er helt tørr og ren før jeg smører på noe. Skal jeg bare fortsette med salven til utslettet er vekk? Hun ser ikke ut til å plages nevneverdig av det, men har begynt å si fra når bleia er full (det gadd hun ikke før).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler at zinksalve hjelper ganske raskt, men det er jo mest brukt for å bevare huda heil og ikkje bli verre (sprekker) Har du prøvd potetmel? Prøvde det på snuppa mi i går, og idag var ho mykje bedre. Føler det hjelper meir enn zinksalve.

Skrevet

Når snuppa her en skjelden gang blir ordentlig sår, blander jeg zinksalve og inotyol. Så å si helt fin igjen til neste bleieskift. Bare zink funker ikke her.

Skrevet

Vanligvis ser du bedring ganske fort, men gi den en dag eller to til. Hvis du ikke synes det hjelper så veldig, er det kanskje sopputslett hun har fått.

Hvis det blir plagsomt kan du smøre med Canesten krem - tynt tynt et par ganger om dagen. Var rådet vi fikk i alle fall når vi hadde ganske mye av disse prikkene. Og selvfølgelig lufte mest mulig i løpet av dagen, dvs ligge uten bleie.

Skrevet

Så inotyol hjelper bedre enn zinksalve? Hva er forskjellen? På barsel sa de at det var samme greia.

Skrevet

For å være helt ærlig, så vet jeg ikke. Det er i allefall denne kombinasjonen som virker best her. Er bare å prøve seg fram på hva som fungerer best for dere :) Lykke til i allefall!

Skrevet

Det kommer an på hvilken zinksalve du bruker... Det er iallefall sånn hos oss. Vi trenger bare smøre et par ganger (kanskje 3-4 hvis det er ekstra ille) og så er stumpen fin igjen.

Skrevet

Jeg bruker bare Inotyol, jeg. Zink gjør det ofte verre på stumpene her i huset:-)

Skrevet

Hva slags bleier bruker hun? Mange små søte får prikkete utslett av bleier med parfyme (f.eks Pampers).

Skrevet

Bruker de minste Libero-bleiene. :) Hun hadde litt slik utslett på sykehuset også, men da ble det borte etter en runde med inotyol. Selv har vi babyline-salven hjemme. Spørs om vi kanskje får investere i inotyol i morgen. Ble også anbefalt en ringblomstsalve, noen av dere som har erfaring med denne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...