Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hei. Fikk en gutt med keisersnitt for 5 uker siden. Etter han kom hadde jeg denne renselsen som, de snakket om på sykehuset, i ca 4uker. Noen dager mye, andre nesten ingenting. Men denne siste uka har jeg blødd som om jeg har mensen. Det er friskt blod og noen koagler (størknede blodklumper). Det jeg lurer på er om jeg kan ha fått mensen allerede eller om dette er den friske blødningen som egentlig skulle komme etter 10 dager.? Jeg ammer og pumper, men har ikke hver dag nok melk til lillegutt, så han får av og til Nan. Har noen av dere lignende erfaringer? Dette er mitt første barn så jeg vet ikke. Skal til helsesøster neste uke, så da skal jeg spørre henne også.
M@mmamøh Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Hei. Jeg vet ikke, men med mitt første barn begynte jeg sånn etter 5 !/2 uke. Jeg pumpet hele tiden for hun klarte ikke suge selv. Jeg fikk da menstrasjonen etter 6 uker. Det begynte litt sånn med nestemann og, men gav seg ganske fort. Der fullammet jeg til 6 mnd og fikk først menstrasjon tilbake 7 mnd senere.
Vertigo Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Mente de sa det var vanlig med litt kraftigere blødning igjen etter en stund - rundt 4 uker, så det er antagelig den du har fått nå. Tror ikke det har noen sammenheng med amming/pumping. Ang det å få nok melk, så er hyppig amming/pumping den beste "medisin".
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Hei =) Jeg hadde den såkalte renselsen i hele 11 uker, alle dagene/ukene blødde jeg like mye (måtte bruke nattbind!!!) med koagler osv, uke 12 begynte det å avta, var plutselig veldig lite, og så plutselig uke 13 fikk jeg stor frisk blødning igjen (det var ikke mensen) - fikk mensen først 2 mnd etter der igjen, så det er visst helt normalt, men hvis du føler deg usikker, kan du jo ringe føden der du fødte og snakke med en jordmor eller ta kontakt med fastlege. Jeg ammet dessverre ikke (bare de første 6 ukene)... Dette var mitt første barn også... Spør helsesøster du, og lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå