Gå til innhold

Han legger seg over på magen og sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha lest noe om at når babyene selv ruller over på magen mens de sover, så er det ikke farlig lenger...??? Lille Christian gjør det stadig vekk for tiden. Jeg pleier å legge ham tilbake på siden (han vil IKKE ligge på ryggen), så lenge jeg selv er våken, men det skjer i løpet av natten også. Er det noen som vet noe om dette? Kjøpte en pose av Pregnanta, som skal hindre ham i å rulle over, men foreløpig er det så varmt at jeg kvier meg litt for å bruke den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bekymre deg! Er han sterk nok til å rulle fra rygg til mave, er han også sterk nok til å rulle motsatt ;-) De fleste av oss foretrekker jo nettopp å sove på maven. Kanskje ikke derfor rart at ungene også gjør det. Tror jeg ville latt han sove i yndlingsstillingen sin, jeg.

Skrevet

Snuppa mi begynte med det da hun var 8 mnd. Samme hvor mange ganger vi var inne og snudde på henne, så lå hun på magen rett etterpå igjen.... Så vi ga opp... er bare inne og titter til henne litt oftere... Dvs at vi løper omtrent hele tiden.. Eldre, engstelig osv ja!

Skrevet

Hannah begynte også med dette for en stund tilbake og vi var mildt sagt hysteriske:-) Kjøpte pose og, men synes nesten den gjorde det verre, for den var polstret og litt for stor i åpningen og da ble vi redde for at hun skulle forsvinne ned i den:-/ Så nå lar vi henne legge seg akkurat slik som hun ønsker og stoler på at dette går fint:-)

Skrevet

Vi må huske på at risikon for krybbedød er mindre en at det skjer noe ved foreks bilkjøring. Det er alltså farligere å kjøre med dem i bilen... Det tenker vi ikke på...

Hvis jeg husker riktig så er det en topp av krybbedødsfall i 3-4 mnd alder. Den dabber gradvis av etter det men det finns barn som dødt opp til 1-2 år. (dvs de har sovnet inn, uten at man funnet årsaken til det).

Hvorfor regeln om at vi ikke skal legge barna på magen kom, var nettopp det at de fann mange barn på magen. Men like viktig er at de ikke skal bli for varme, eller ha for trange klær så ikke de kan røre foreks armer...

Jeg finner ofte Thyra sovendes på magen. Prøver å snu henne da. Men får jo ikke gjort så mye med det når jeg selv sover... derfor prøver jeg å ta det helt med ro... De er jo som lillegumman sier... da kan de jo også legge seg tilbake på ryggen selv...

Tenker vi kommer lengst med sunt fornuft... og de har vi jo en massa av:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...