eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Ja sånn rent utviklingsmessig altså? Vår datter hadde kolikk i 3 skrekkelige måneder. Og hun har altid HATET å ligge på magen, HS sa at det var pga at hun hadde kolikk og vont i magen at hun ikke likte å ligge på magen. Nå er hun snart 9 måneder, hun trives langt bedre på magen, men hun er sein. Hun har bare rullet runt fra rygg til mage 6-7 ganger, og nå er det vel en uke siden sist. Satt her å diskuterte med gubben, om at kanskje hun er generelt sein i motorisk utvikling pga at kolikken forhindret henne i å gjøre stort annet enn å spise og å ligge på armen å gråte de tre første månedene. Noen andre med kolikk-barn som er på samme alder eller eldre som har tilsvarende erfaring? Er det noen sammenheng eller rene tilfeldigheter???
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Jeg har hatt kolikkunge. Hun var ikke sein motorisk. Snudde seg fra rygg til mage da hun var 4 mnd, krøp da hun var 7 mnd og gikk på dagen da hun var 11mnd.
Livmor Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Gutten vår hadde også kolikk, men vi slapp unna med "bare" 2,5 mnd. Helt enig med deg, Helt forferdelig mens det står på. Gutten her i gården er også sein av seg, men ikke så sein som jenta deres. Han var rask med å rulle (3,5 mnd og nesten 6), men nå er han 10,5 mnd og er langt unna krabbing og gåing. Åler seg rundt i superfart da:) Jeg tror derimot ikke at det har så mye med kolikken å gjøre. Han trives kjempegodt på magen, og har alltid gjort det. Jeg har faktisk inntrykk av at gutten vår ble fort sterk i nakken PGA kolikken (holdt hodet tidlig). Vi bar han på kolikkvis i timer av gangen, så han fikk god trening. Det er jo også mange barn med mageproblemer som er roligere når de ligger på magen fordi dette er mer behagelig enn å ligge på rygg. Som sagt, det du sier stemmer nok ikke med oss, men jeg skal så klart ikke si det gjelder alle. Ofte er det jo sånn at det som stemmer hos noen ikke stemmer hos andre:)
Villemo&Pjokken Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Vetle hadde kolikk i litt over 3 mnder, men han elsker å ligge på magen. Og han var ganske tidlig ute både med å holde hodet og sitte, så jeg tror ikke det er noen sammenheng med kolikk og utvikling...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå