tullejenta Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 I dag har jeg hatt en dårlig dag.... vet ikke hva som går av meg. er vanligvis en selvsikker jente som stoler på mine innstinkter, trodde jeg skulle være sånn som mor også..... er blitt veldig usikker, redd for at jeg ikke gjør alt ´riktig` rett og slett prestasjonsangst tror kanskje litt av det kommer av at vi var en stund på neonatal med for tidligfødt barn. der følte jeg meg veldig overkjørt av pleierne. det var vaktskifte 3 ganger i døgnet, og vi fikk ny `barnevakt` - de hadde ingen felles `plan`, og jeg måtte nullstille meg hele tiden -mistrivdes veldig etter dette har jeg blitt veldig sensitiv og nærtagende når `bedrevitere` gir meg råd jeg ikke har bedt om det blir selvsagt ikke bedre av at sønnen min er veldig følsom overfor hva jeg spiser, så jeg har ett kjedelig og vanskelig kosthold - men alt for å slippe grininga I dag når jeg har vært litt ekstra `deppa´har jeg lovt meg selv å slutte med dib, det er så mange supermammaer her, og alt for mange gode råd..... får komplekser av det. -er tydeligvis litt avhengig, for her sitter jeg igjen er det bare jeg som har det slik? -Innbiller jeg meg bare at det er flere anonyme på dib enn bim? større tabu å være usikker mamma enn usikker gravid? -skulle sagt takk for meg, mn er nok tibake i morra gidder ikke være anonym
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Jeg tror mange har det som deg! jeg har dager da jeg føler at jeg fikser mammarollen veldig bra, mens andre dager er jeg bare fortvilet og usikker.. Det er nok helt normalt, og jeg tror det gjør oss til bedre mammaer at vi ikke er så skråsikre hele tiden!
Bellanotte Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Ja vi er flere som ikke føler vi strekker til hele tiden. Men jeg er heldig med å ha en mamma som er et veldig godt forbilde. Hun kan jeg spørre om alt og hun gir meg tilbakemelding hvis hun syntes jeg gjør noe "galt". Men jeg tåler mindre fra svigermor. Når hun bryr seg med ammingen osv. blir jeg lei meg istedet. Rart det der. Jeg tror selvtilliten vokser med "oppgaven". Jo eldre barnet blir jo tryggere blir man.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå