Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir helt fortvila jeg.....ville prøve pumpa for første gang, men det funker ikke. har avent manuell brystpumpe....den er riktig montert, men kommer ikke noe....noen som har råd/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å pumpe fort en god del ganger for å få i gang pumpa ordentlig?

Skrevet

Har du fått i gang utdrivningsrefleksen da? Da skal jo melka komme greit. Tenk på babyen din, melk som renner og andre ting som har med ammingen å gjøre:)

Skrevet

hvis det ikke er pumpa som er problemet, men å få i gang utdrivingsrefleksen vil jeg foreslå at du ringer legen din å får deg en resept på nesesprayen syntocinon. Den hjalp meg når jeg strevde med å få pumpet meg.

Skrevet

kom på en ting til....det kan hjelpe hvis det er litt fukt i den delen du legger inntil brystet.

Skrevet

Jeg brukte også Avent pumpe og slet med å få det til de første gangene, men fortsatte å prøve...og plutselig så fikk jeg det til, og forstod teknikken. Du må passe på at det ikke kommer noe luft til(viktig), at du presser pumpen litt hardt mot brystet og pumper raskt helt til du merker at pumpen suger tak i brystet når du fortsetter da skal det komme litt melk. Det kan gjøre litt vondt første gangene (uvant) og "stramme" litt til, men det er pga trykket. Lykke til!

Skrevet

jeg klemte ut litt først jeg, for det kan jo ta litt tid før melka kommer ordentlig....

lykke til!!

Skrevet

Kok litt vann & dypp delene i det uten å tørke av. Pump noen halvganger for å få skikkelig trykk & ikke slipp opp helt. I tillegg bør du ta rosenknopp grepet og presse ut bittelitt melk før du begynner slik at åpningsmekanismen er i gang. På noen går det ikke an å pumpe i det hele tatt, mens hos andre bare renner det på. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...