79-modell Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Lillegutt nekter å ta puppen. Han stritter i mot med alle krefter. Dette har kommet gradvis den siste mnd. Vet ikke hva jeg skal gjøre. har pumpet meg innemellom og gitt dette på tutekopp, men jeg synes det er litt tungvint. Bør jeg gi han mme? eller klarer han seg på melkepulveret som er tilsatt grøtene??han spiser 4 måltider til dagen med fast føde, så jeg er sikker på at han får nok mat.. Det er på morgenen og kvelden jeg har brukt å amme han i det siste, men nå er det altså stopp... har tenkt å kontakte helsesøster over helga, men bare lurte på om noen har noen tips..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Det er ikke nok å amme morgen og kveld når han er så gammel. Fikk beskjed om at hvis det ble amming morgen og kveld før gullet var 10 mnd så burde hun få mme også. Du bør gi mme morgen og kveld og ei flaske på dagen også
79-modell Skrevet 2. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2006 da er ikke helsesøster min enig med din!! jeg tok opp dette med henne når jeg begynnte med 4 fast føde måltider. hun sa at han fikk i seg nok med å amme morgen og kveld, men jeg kunne jo tilby han mer. han får rikelig med vann hver dag. er blid og fornøyd og sover hele natta. så han virker nå hvertfall mett!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Du har spurt helsesøster allerede altså? Nei, det er vel forskjelllige meniger ute og går. Gir bare tips etter det jeg har hørt da..
Vertigo Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Har du prøvd å amme når han er trøtt, f.eks med det samme han våkner? Eller i søvne om natten? Mange tar pupp til disse tidene om de ikke vil ha ellers...
FruYirdaki Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Det er mange barn som har det sånn i denne alderen! De har det fryktelig travelt og har ikke tid til å ligge...Men stort sett alle tilfellene jeg har hørt om har det stort sett ordnet sett. Gutten min er eheller ikke så interessert i å ligge å die på dagen, men jeg tar han i bæresjal og ammer han der! Da synes han det er helt greit. Legge til brystet med en gang barnet våkner bruker som sagt over å funke, og om natten går det stort sett greit for de fleste. Hvis du prøver dette og får han til å die i alle fall i disse situasjonene så vil det gå over til slutt!
Tigergutt Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Kan det ha noe med at utdrivningen av melk ikke starter med en gang - at det tar litt tid før det kommer "nok" melk for han? Jeg merker veldig forskjell på jenta mi de gangene utdrivningen starter kjapt og de gangene det tar litt tid. Går det 30 sek før utdrivningen starter, så blir det fort bare kaos og tull hos oss! Litt suging, men mest lek og om å gjøre å spenne seg vekk fra puppen (til tross for at hun er sulten).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå