Karoline's*mamma Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 ..til å tømme eit bryst av gangen. Nokre gangar kan det ta 3 ammingar før ho får tømt eit bryst. Det seies jo at man skal bytte ved kvart måltid, men då går ho jo "glipp" av melka på slutten som er næringsrik og mettande. Kva gjer eg? Ho er berre 7 dagar gammal, så kanskje det er litt for tidlig å stresse med det enno, men vil jo gjerne holde (den store) melkeproduksjonen oppe!!
Livmor Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Melkemengden din vil snart justere seg etter babyens behov, så da vil hun antakelig så godt som tømme puppen ved hvert måltid. Det trengs jo ikke større melkemengde enn det babyen din trenger:) Du produserer melk hele tiden, så når det går litt tid mellom ammingene vil det komme mer melk i den puppen du ammer fra alikevel. Du vil også se på vekta om hun får i seg tilstrekkelig med den fete ettermelka. Så lenge hun legger tilfredstillende på seg er det ingen fare:)
Karoline's*mamma Skrevet 2. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2006 Tusen takk for svar. Vegde ho igår, og då hadde ho lagt godt på seg. Så kanskje eg ikkje skal stresse med det, og berre sjå det an nokre dagar til. Forrige gang mista eg melka tidlig, så eg er redd det skal skje igjen. Er så glad for å få masse melk denne gangen :-)
Livmor Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Så fint at hun har lagt godt på seg:) Da kan du senke skuldrene og bare nyte ammingene. Å slappe av og ikke stresse er jo kjempegunstig for melkeproduksjonen:)
Halloween-mamma Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Støtter hun over. Selv om du har mye melk nå i starten så er det meningen at det skal regulere seg slik at det passer med hennes behov. Og etterhvert som hun vokser og krever mer så vil mengden øke igjen. Og så lenge hun virker mett og fornøyd så er alt helt topp - ettermelk eller ingen ettermelk
Karoline's*mamma Skrevet 2. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2006 Å, dette var godt å høyre, tusen takk begge to. Då skal eg kose meg med amminga-og snuppa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå