*Aina30 Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Skal på ferie til spaina om ei uke. Derfor lurer jeg på; Her i norge "slenger " jeg bare fram puppen når gullet mitt trenger det. Men hvordan tror dere det er i spania? Tabu å amme offentlig??
Luca Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Mener jeg leste om ei her som bor i Spania som sa det ikke var vanlig der, og at folk så rart på deg. Du skal jo ikke lenger enn til England før det blir problematisk. Men jeg har nettopp kommet hjem fra Tyrkia, og der ammet jeg ute uten problem. Ammet faktisk offentlig mer enn hjemme:-) Spurte alltid hvis vi feks spiste om det var ok, og fikk alltdi beskjed om at det var det. På hotellet spurte jeg ikke, men der var det bare skandinaviske gjester(Vingresort). Men alle andre steder spurte jeg altså, og det var greit.
Gjest Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 har akkurat kommet hjem fra spania, og det var ingen problemer. ingen så rart på meg iallefall...men vi bodde på vingresort med skandinaviske gjester. men de sa ikke noe på restaurantene heller....babyen må jo også ha mat! men det går an å gjøre det diskre da, for å ta litt hensyn til andre gjester...noen blir litt brydd av sånt.. prøvde så godt vi kunne å legge opp måltidene til vi var i leiligheten, men det hendte hun fikk ute også...de blir jo fortere tørste i varmen.
Tigerbabe Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Var i spania og ammet overalt og hvorsomhelst. Var i italia i sommer og ammet overalt der også.Jeg har ammet veldig diskre med teppe eller dyne rundt babyen slik at ingen "ser". Ingen har sett rart på meg, mulig de synes jeg er rar, men som sagt -ingen reaksjoner av noe slag:-) Synes det er helt tullete det at det er tabu og amme i enkelte land, alt mulig annet er liksom lov og greit, men verdens naturligste ting er helt ekkelt og uff og æsj...merkelig...
Gjest Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 JEG VAR I EGYPT SOM ER ET MUSLIMSK LAND. JEG AMMET IKKE UTE PÅ GATA, MEN INNE PÅ HOTELL-OMRÅDET GJORDE JEG DET. MEN JEG TENKTE SOM SÅ AT HVIS FOLK KUNNE LIGGE TOPPLØS PÅ STRANDA, SÅ KUNNE JEG JAMMEN MEG AMME BARNET MITT. BEDRE MED EN UNGE SOM ER FORNØYD ENN EN SOM SUTRER SYNS JEG.............
Ranveig R Skrevet 2. september 2006 #6 Skrevet 2. september 2006 Har ikkje erfaring frå Spania, men har amma forholdsvis offentleg i Tyrkia, England, Danmark, Tyskland, Nederland og Belgia. Har ikkje fått nokon negative reaksjonar i nokon av landa. Men spesielt i Tyrkia, var eg påpasseleg med å dekke meg til, i og med at det er eit muslimsk land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå