Gå til innhold

Reagerer babyene deres på kullsyre og sjokolade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer...Har en generelt urolig baby, så ikke lett å vite om han reagerer på noe eller ei. Er snopesjuk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt reagerte på begge deler i starten. Nå er han snart 2,5 mnd og han reagerer ikke lenger. Har forsøkt både brownies og et glass cola light (jepp, det var digg!!!!!!!) uten reaksjoner :o) Hurraaaaa

Skrevet

min reagerer på sjokolade, jeg liker ikke brus, heldigvis.

-han reagerer på det meste, han da.

kjekt å se at det går over:)

Skrevet

Reagerer nok på sjokolade ja - men tror det er melkeprodukter han reagerer på...!

Kan ikke være mange som reagerer på kullsyre...? hvor lenge må en brus stå åpen før den nesten er tom for kullsyre? da kan det ikke være mye kullsyre som går gjennom din kropp, inn i melka, kanskje være der i 2-3 timer før du ammer for så å påvirke tarmene hos babyen???

Skrevet

Nei, det er det jeg også synes er så rart...kullsyre kan jo umulig gå over i melka, men leser jo mange steder at babyer kan reagere på brus. Skjønner ikke helt det der..

Skrevet

Nei, guten vår har ikkje reagert på noko som helst. Ta deg eit glas brus du, og viss babyen oppfører seg som før resten av kvelden/natta/morgonen kan du gå ut ifrå at det går greitt. Så tar du same opplegget med sjokolade (eller omvendt).

Du må nesten berre prøve deg fram. Det er dumt å skulle gå i mange månader uten å ete det ein har lyst på, berre fordi babyen *kanskje* reagerer på noko av det.

Skrevet

Ja, det er gjerne litt underleg, men reelt åkke som. Ei veninne av meg kunne ikkje drikke brus i det heile tatt så lenge ho amma. Jenta HYLTE i maaange timar etterpå.

Skrevet

Min eldste reagerte på det meste av melkeprodukter (jeg spiste/spiser det sjelden fordi jeg tåler det dårlig selv, men sjokolade har jeg "tålt" ;) ), men mørk sjokolade gikk greit. Brus gikk greit, men på den tiden drakk jeg lite av det uansett.

Litja nå har ikke reagert noe særlig på melkemat, men brus var ikke tingen nei...

Er veldig enig med Ranveig R i at du kan jo prøve deg litt fram.

Skrevet

Lille her reagerte på kullsyre uten tvil.. men det var varmt og jeg drakka mye bon aqua, nå ser det ut til at jeg kan ta ett glass brus eller to.. har ikke testa ut med mer for har ikke hatt behov for mer..

Har kutta ut alt av melkeprodukter nå for å se om det hjelper på magen hennes, og det ser sånn ut gitt.. bæsjer mindre også..

Håper det bare er midlertidig itilfelle

Skrevet

De kan nok reagere på kullsyre akkurat slik som de kan reagere på løk. Det er jo ikke løken som går over i melka heller...

Og her reagerte babyn på alt mulig de første 3 mnd. Men som du har fått råd av andre her så vil jeg si at du bare må prøve deg frem.

Skrevet

huff min reagerer voldsomt på brus, det blir ikke mye søvn på oss den natta hvis jeg har drukket en liten flaske med brus! Jeg unngår det selvfølgelig, men har nok syndet 2 ganger i løpet av 2 måneder, elsker mineralvann jeg:-)

Skrevet

Vesla reagerte paa begge ting i begynnelsen. Naa kan jeg spise sjokolade og drikke noe brus... Men av en eller grunn saa reagerer hun fortsatt paa Cola... min favoritt, saa jeg faar vente med den brusen til jeg er ferdig med aa amma=)

Skrevet

Hun har reagert på kullsyre, men ikke sjokolade. Nå som hun er 4 mnd ser det ikke ut som hun reagerer lenger, heldigvis =) Man får jo alltid lyst på det man IKKE kan spise ;)

Skrevet

Mi reagerte veldig på kullsyre. Ikke før hun var 5 mnd gikk det bra. Så nå kan mor unne seg munkholm :)

Skrevet

Reagerer på kullsyre ja....sjokolade har jeg ikke prøvd ut. Har spist litt, men ikke sånn mengde at jeg tror det skal ha noen betydning.

Skrevet

Nei...

Jeg har prøvd med frem og hun reagerer ikke på noen av delene. Jeg var veldig forsiktig i begynnelsen og økt gradvis, men jeg ser ikke noen tegn til reaksjon. Heldigvis! Jeg er jo snope-gal:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...