68girl Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Nå er vår lille prinsesse snart 1 år, og da er det vel på tide å slutte med erstatninga? Går jeg/vi rett over til H-melk eller bør det skje gradvis? Husker ikke hva jeg gjorde sist, for det er nesten 13 år siden..
Karoline's*mamma Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Då jenta vår vart 1 år, gjekk vi gradvis over til melk. Huska ikkje heilt kor mykje vi økte av gangen, men trur vi tok det i mange steg.
Livmor Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Når de runder året kan de begynne med kumelk ja. Det lønner seg å blande mme og vanlig melk først sånn at magen ikke får sjokk (50/50 kanskje). Dere vil nok merke det fort hvis babyen deres reagerer. Lykke til!
Ranveig R Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Ja, du kan begynne å bytte ut mme med kulmelk no som jenta di er året gamal. Men det lønner seg å introdusere kumelka gradvis (gjerne blande meir og meir kumelk i mme over litt tid). Helsesøster sa forresten at det er bedre for ungen å få lette melketypar enn h-melk. Feittet i h-melka er metta feitt, og dermed ikkje av den sunne typen. Ho anbefalte lettmelk eller ektra lett melk (som jo og er tilsett vit. D). Og viss ungen legg godt på seg og får i seg sunt feitt gjennom andre matvarer (f.eks. fisk eller olje) var det ingen ting i vegen for å gje skumma melk heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå