Gå til innhold

SLITSOMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten gutt på 17 dager....og han sover ikke om nettene..... slik i 23 tiden kvikkner han skikkelig til, og holder på til i 5 tiden på morgenen...... mye skriking og hyling.... han vil helst at vi skal gå rundt med han og vugge han osv...... jeg er altså såååååå sliten nå..... utrolig mangel på søvn, og synes dette er utrolig slitsomt!!

ja vi er slitne begge to...både jeg og kjæresten..... men vi forguder jo lille gutten over alt på jord, så vi vil jo ikke klage.....

men er dette helt vanlig eller??? og hvor lang tid tar det før de kommer inn i en rutine og et bra mønster??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er redd det er ganske vanlig. Vi hadde lignende problemer. Tror du han kan ha luftsmerter? Vi prøvde fennikkel-te før hver amming, og det hjalp litt. Prøv ellers minifom som du får på apoteket. Bytt på å bysse og sove. Har du familie eller venner som kan komme og bysse litt mens du sover, må du slå til! Legg alle ambisjoner om å gjøre morsomme ting på hylla. Dere kommer dere gjennom denne perioden, det lover jeg deg. Jeg føler med deg, stå på!

Skrevet

Hos oss ble det bedre rundt ca 2 - 2,5 mnd. Plutselig begynte han å sovne rundt 21, så 20 og nå 19:30, og er oppe 2-3 ganger for mat og sovner igjen.

Skrevet

Mini var akkurat sånn i starten. Slitsomt, ja... Men vi klarte å gradvis snu "døgnrytmen" hennes (hun sov ikke så veldig mye når hun endelig sovnet heller da, men iallefall noen timer), så når hun var rundt 2 mnd pleide hun å sovne rundt 23-midnatt. Og når hun var 3 mnd fikk vi henne til å sovne i åttetiden (tok bare 2-3 dager). Da pleide hun å sove til 07.30, bare avbrutt av en amming i 3-4-tiden.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Jenta vår hadde snudd døgnet totalt, sov hele dagen og var våken om natta. Gråt også mye. Det var utrolig slitsomt som du beskriver, men jeg kan trøste deg og si at det går over en gang! For vår del tok det to måneder, da begynte hun å sove fra ett om natta og til morgenen. Vi var flinke med å ta henne opp om morgenen så hun ble tidligere og tidligere trøtt. Nå legges hun i 19.30-tida og det er helt herlig!

Vi måtte også gå å bysse og bære, ammet sikkert 100 ganger per natt. Jeg var veldig sliten en periode, men så snudde det seg heldigvis. Hvis dere etter hvert klarer å få til en morgenrutine til et fast tidspunkt, så tror jeg det så smått går seg til, men hvor lang tid det vil ta er vanskelig å si. Kanskje har han magevondt også?

En ting som er sikkert, er at det ikke går an å styre for mye søvnen til de små, de må bare få sove når de har behov. Så jeg foreslår at dere sover sammen med han om dagen for å holde ut natta.

Det ordner seg til slutt selv om det ikke virker sånn nå :)

Lykke til!

Skrevet

Dette var akkurat som å høre sånn som vi hadde det til å begynne med, så ja, jeg tror det er ganske så vanlig. Til trøst så kan jeg si at plutselig ble det veldig mye bedre, tenker det var når hun var rundt 4-5 uker. Om det var hun som kom inn i et annet mønster, eller om det var oss som begynte å skjønne hva hun ville, vet jeg ikke. Jeg tror nå at hun egentlig hadde behov for å legge seg i sin seng, også skjønte ikke vi det, og da ble det til at hun ble overtrøtt.

Skrevet

vi hadde det sånn og... hun sov MASSE igjennom hele dagen, men når kl ble tolv og jeg var dødstrøtt, da var hun llys våken..og hun gråt og gråt... jeg prøvde å ta henne i sengen vår, men det ville hun ikke... jeg bysset og bysset og det jeg fant ut hjalp var å ligge meg på sofaen...jeg tok med meg dynen og satt, halveis lå, og ammet henne litt... hun sovnet som oftest med engang da..og jeg la meg godt til rette slik at jeg ikke kunne miste henne...vi sov mange timer slik...etter et par uker så ordnet det seg... hun sovnet tidligere og sov hele natten (utenom å få mat et par ganger...men hun sover mens hun spiser) det går litt opp å ned i hvor mange ganger hun får mat om natten og når hun sovner på kvelden... men hun er ikke våken på natten lenger. hun bare spier og sover mens hun spiser.... og da går det veldig greit....

så bare tenk på at det blir bedre!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...