Gå til innhold

Hva slags leker har deres 2,5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 3 i desember, og nå har jeg pakka vekk en del av lekene sine hun "aldri" bruker..likevel var det første hun sa da hun kom hjem og så jeg hadde rydda og sånn "hvor er ...." og så spurte hun etter tinga. hehe.

Nå har hun noen dukker oppe, baller, puslespill og bøker og tegnesaker.. Hva har deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, han har aaaaaaaaaalt for mye..! Har en sånn ikeahylle med masse skuffer og i dem er det:

1 stor skuff med Brio togbane

1 stor skuff med Duplo

1 stor skuff med store biler/busser osv...

1 liten skuff med små biler

1 liten skuff med byggeklosser i tre

1 liten skuff med badeleker og plastleker

1 liten skuff med gryter og sånne leketing

1 liten skuff med div figurer

1 liten skuff med masse rot og tull...

Og så har han tegnesaker i skrivebordet, noen bamser i senga og bøker i bokhyllen... Pluss to fotballer i klesskapet og en bilgarasje på gulvet... PUUUUUUUUUUUH!

Skal gi bort en del til fattige barn til jul da:-) Har også tenkt tanken på å selge/gi bort noe...

Skrevet

Datteren min har alt for mye leker, mest lyst å gi bort noe av det. Har ei datter til på en måned, så regner med lekene går i arv til henne, men er likevel for mye nå. Og regner med det blir enda mer til jul..

Har to digre lekekasser nede og to oppe. Hun har alle mulige slag tegnesaker, masse bamser, babyleker, puslespill, byggeklosser, bøker, badeleker, lekekjøkken, biler, togbane osv...Mye tull, mye hun aldri leker med. Men, hvis jeg fjerner det blir det vel det første hun spør om ja:-)

Skrevet

Min sønn har mange leker, men min erfaring er at det er kun de siste som er attraktive for han. Jeg gjemmer bort et par kasser med leker for så å gi dem til han innimellom, det er stas. Jeg har gitt bort en god del og skal gi enda mer bort nå. Prøver å begrense innkjøp av leker til han, tror han har godt av å kunne ønske seg ting etterhvert. Han har også mange store ting, som tar enormt med plass.

Jeg har tro på at kreativiteten blir større hvis de må forestille seg, at de bruker kvister eller kongler til trær, ikke plasttrær etc. Men ikke lett når besteforeldre og andre gir og gir. Det blir altfor mye plast synes jeg.

Skrevet

En ting jeg opplever ved jul er at ungene blir slitne, de pakker opp og pakker opp, uten noe særlig glede av det de får. Sånn vil jeg ikke at han skal ha det, vil han skal ha samme glede som da jeg var liten og måtte ønske meg ting i månedsvis før jeg endelig fikk det. Tenk en julaften med slitne barn som ikke orker å pakke opp gaver, når man har alt er det jo ingenting å ønske seg.

Skrevet

Masse bamser, duplo, masse tog/bane, puslespill, bøker, biler, tegnesaker, play dough, osv...

Han har lite rot/tull mest "skikkelige" leker som kan gå i arv. Han har nok leker, men føler ikke det er for mye. Han leker mye med de fleste av lekene.

Skrevet

Sønnen vår har ikke så mye leker, men vi har også liten plass. Han har en duplo togbane, noen små biler, en radiostyrt bil, en liten eske duplo, bøker (men vi låner av mamma og pappa av de jeg hadde når jeg var liten så disse byttes ut stadig vekk), tegne og malesaker, playdo, og to puslespill vi har lånt. Ja, så har han en bamse i sengen.

Han har litt av hvert, men ikke så mye av hver ting. Det er passe for han da han helst er ute og leker. Han har fotball, og sykkel som han bruker ute. TIl vinteren blir det ski og akebrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...