dama Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 dere kan bestemme selv når dere ønsker å begynne eller slutte med hva som helst i forhold til deres egne barn?? er det virkelig så mange der ute som ikke klarer å stole på seg selv og sine egne evner som foreldre?
Babykilo Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Vel... Jeg som førstegangsmor må innrømme at jeg er ganske usikker. Tror nok jeg er en god mor, men det er ikke alt jeg vet, nei. For eksempel når det gjelder amming synes jeg det legges et enormt press på at man skal få til dette å lenge som overhodet mulig og klare seg gjennom det meste av problemer. Og hittil har jeg klart det. Får dårlig samvittighet ved tanken på å begynne med f.eks tillegg for bedre nattesøvn. Og det er sikkert bra at noen minner meg på hvor viktig det er å fullamme, for da blir jeg inspirert til å gjennomføre det.
lille N Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Synes du har et poeng. Skulle ønske at jeg stolte litt mer på meg sjøl, for etterhvert som tida har gått har jeg funnet ut at jeg klarer faktisk å finne ut hva som fungerer for oss, og at alle rådene fra alle kanter ofte bare gjør meg mer usikker.
dama Skrevet 2. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2006 i det du får dårlig samvittighet har du tapt... hvis du klarer å få til amminga uten noen negative følelser og alt flyter fint, så er det knallbra, men hvis alt bare er stress og dritt er det mye bedre å la være.... det er dere som bestemmer, og det er dere som er eksperter på deres unger og deres familier....
Expat Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Jeg er tett i pappen, jeg forstaar ikke hva HI vil frem til...
Babykilo Skrevet 2. september 2006 #6 Skrevet 2. september 2006 Jo, det er jeg enig i. Driver også og øver meg på å kutte ut dårlig samvittighet.
Chatzy Skrevet 2. september 2006 #7 Skrevet 2. september 2006 jo selfølgelig kan jeg bestemme ditt og datt når og hva og alt det der.. men det er da litt gøy å vite hva andre gjør også. stoler på meg selv og syns jeg er en god mor. men neonganger er det som sagt greit å vite andres meninger. om jeg følger råden til noen andre eller gjør det jeg vil bestemmer jeg jo selv.. gjør ikke noe fordi noen andre mener jeg skal det hvis jeg er totalt uenig. noenganger er det greit å vite litt for å i mot i diverse ting.
Luca Skrevet 2. september 2006 #8 Skrevet 2. september 2006 Nei, jeg sitter her som et spørsmålstegn jeg også og lurer på hvilken debatt jeg har gått glipp av her.....
Lilleh Skrevet 2. september 2006 #9 Skrevet 2. september 2006 Det har seg jo slik at denne verden er full av mennesker (egne foreldre, søsken, venner, tanter/onkler, bekjente, kollegaer, ukjente) som har erfaringer, meninger, råd å komme med. Jeg syns det er greit å høre på hva andre mennesker har å si, gjerne spørre om det er ting jeg er usikker på for å høre deres mening, hvordan de ville gjort det/gjorde det, hva som har fungert/ikke fungert osv.. Selv om en får råd eller tips fra andre, så er det jo alltid opp til oss selv å bestemme om vi vil høre på det eller ikke.. Jeg forstår forsåvidt ikke problemet - plager det deg at andre spør og får svar? Og kanskje til og med velger å følge rådet de fikk?
dama Skrevet 2. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 2. september 2006 skjønner ikke helt hvorfor du med en gang velger å tro at det skal være et problem her et sted.....
Gjest Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 er mye usikkerhet ute og går ja.. men slik er det vel å bli mor.. alle vil jo bare det beste for sitt barn, men det er ikke alltid like lett å vite hva som er det beste... jeg gjør stort sett ting på min måte, men trenger likevel råd og veiledning fra andre av og til... en kan si at hver mor vet instinktivt selv hva som er det beste for sitt barn, men slik er det faktisk ikke bestandig... selvfølgelig skal man prøve å gjøre det man føler selv er rett, og ikke alltid følge alle rådene til andre. MEN uansett.... det er godt å ha noen å spørre om hjelp, så velger man selv om man vil følge rådene eller ikke )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå