Gå til innhold

BIL

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annenhver uke 4 barn, annenhver uke 2 barn (min manns særkulls). + Enda 1 på vei...

Så nå trenger vi større bil!

Jeg har egentlig ikke råd pga stort huslån, men mannen min er nesten gjeldfri og tjener langt bedre enn meg. Derfor er det vel rimelig at han kjøper bilen, men da blir det liksom bare hans bil, vil jo være med på den jeg også....

Det har kanskje ikke noen stor betydning, er vel egentlig heldig som har en fyr som har god råd..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVA!!!!!

Du har stort huslån, mens mannen din er nesten gjeldsfri??? Nå skal dere ha barn sammen, så sitter dere med seperat økonomi??? Jaja dette fungerer kansje best for noen, men jeg mener nå at når man har bestemt seg for å leve sammen så har man oxo utgiftene sammen.. Her deler vi alt helt likt, har ca like store lønninger. Vi overfører like store beløp hver mnd over til en konto der alt av lån og regninger blir betalt av. Du kan vel stå som medeier på bilen, kan du ikke?? For det er vel meningen at dere skal være sammen videre oxo??

Skrevet

Ville vurdert å refinansiere, at dere eier 50/50 av boligen og også likt på bilen... Dere skal snart ha felles barn, da er det naturlig.

Skrevet

Er dei to barna som ikkje kun er hans begge fellesbarn, ser eg det som naturleg at de eig ein bil i lag, så kan han ha ein ekstra bil til når han har sine ungar på besøk. .

Er det tredje barnet ditt særkullsbarn er det naturleg at de har ein bil kvar. Da har de begge plass til dykkar ungar i dykkar bil.

Er for så vidt samd i at det er viktig at begge har rett til bil. Skal de berre ha ein bil (mange seter) og du ikkje eige i den, da blir du litt utan bil. Det kan eg forstå at du ikkje vil.

Vi har to biler, så når vi alle skal avgårde, blir det eg og babyen i min, hans yngste vil oftast køyra med oss og. Han og dei andre i hans bil.

Skrevet

Vanskelig å ha delt økonomi når man har veldig ulik økonomi...

Den rike parten risikerer jo å tape mye i fall samlivsbrudd.

Ideelt er man ca like gamle med ca like bra lønn og ingen særhensyn/særkullsbarn:) Virkeligheten er jo ikke så enkel.

God ide med 2 biler syns jeg, en som er din/deres, og en ekstra en til bruk når familien er større annenhver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...