Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Jeg smører meg med salve ca 8 ganger om dagen på brystvortene, og smører poden med mikstur i munnen 4 ganger om dagen. Det er en liten uke siden jeg begynte med det, og begynner å bli bedre endelig:-) Så derfor bestemte jeg meg for å prøve å amme igjen, etter en liten ukes opphold. Men det er fortsatt vondt:-( Det jeg lurer på, er om dere som har hatt dette, når ble dere bra i brystene, at det ikke gjorde vondt å amme? Hvor lang tid hadde dere opphold med amming, at dere kun pumpet, og ga barnet mat på flaske? Håper så inderlig på svar/erfaringer rundt dette.....! Da jeg syntes det er så flaut med soppen, velger jeg å være anonym...
Babykilo Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Flaut? Det tror jeg ikke du skal tenke på, veldig vanlig med sopp. Jeg driver med det samme, men soppen er jamen gjenstridig! Gutten min har hatt sopp i nesten 2 mnd, men det var ikke før for litt siden at min ene pupp ble skikkelig angrepet. Åpne sår og ufattelig vondt å amme. Men jeg synes det var så mye styr og like vondt med pumping og brystskjold og alt, så jeg ammet allikevel. Bet rundt fingrene mine og gråt. Det ble gradvis bedre, og såret mitt va helet etter ca 1 uke. Nå ser jeg nesten ikke sopp hos gutten og merker ikke no selv. Men det kan nok dukke opp igjen, er jeg redd. Vær kjempenøye med koking av smokker, bytting av engangsinnlegg og vasking av hender. Hygiene er alfa og omega her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå