Gå til innhold

Treg mage!!! HJEEEELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 8 mnd.plages med hard mage.Det har hun gjort ganske ofte etter overgangen til fast føde. Vi har prøvd alle gode råd som vi har fått av lege og helsesøster, men merker ingen stor bedring. Hun spiser variert kost,mye grønnsaker og frukt, prøvd med svisker og kiwi,pære, lactulose,flerkorngrøt,havregrøt, men akk nei... Plages like mye.

Så nå lurer jeg på om det er noen som har opplevd det samme? Som har gode råd på hva som hjalp for dere??? Kan potet gi hard mage? Det er noe vi har tenkt på i det siste,for hun spiser potet til middag nesten hver dag,sammen med grønnsaker og kjøtt/fisk. Vi er i villrede....:) Hjeeeeelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hjalp pingu er aprikos.. Har du prøvd det?

Skrevet

Nei det har jeg ikke prøvd, så det er herved notert. Takk!!!! :)

Skrevet

Spiser hun mye banan eller ris? De stopper. Er dere noeye med aa bruke riktig mengde vaeske i mme? Husk at "blandes med vann" groetene allerede har mme i seg... (det er mange som blingser her og blander med mme, daaaa blir det forstopping da!).

Skrevet

Gutten min er også litt plaget av treg mage,men han er bare 3,5 mnd da. Litt tidlig med aprikos da eller??? Ser det står fra 6mnd på aprikos saft glassene fra nestle hvertfall..

Skrevet

Nei,hun spiser hverken banan eller ris. Mme har hun aldri fått, rett og slett fordi hun ikke vil ha det. Så her går det på mm. Men det kan jo kanskje være grøten da? Hvis det er som du sier at de inneholder mme. Takk! :)

Skrevet

Se paa pakken, er det femtito ingredienser (istedenfor tre) saa er det mme i den.

Skrevet

Har du prøvd sviskesaft? Det er fra ca.4.mnd. Vet at det hjelper for noen ihvertfall. Lykke til!

Skrevet

Sviskesaft funker ikke,men tror jeg vet hva jeg har gjort "galt" nå.

Etter anbefaling fra HS skulle gutten min begynne med litt grøt denne uka,fått litt hver kveld,men magen hans liker tydeligvis ikke nestle produkter,får HIPP MME.. Så får droppe maisgrøten og heller kjøpe HIPP grøt også :)

Takk for svar :)

Skrevet

Har litt treg mage her også. 6,5 mnd. Kan det hende at de får i seg for lite væske mon tro? Jenta mi spiser 2 grøtmåltid + middag nå. Prøver å få henne til å drikke mm innimellom men blir kanskje ikke så mye plass igjen til melk? Får vann etter hvert måltid, men drikker bare ca 40ml vann på en dag likevel.

Noen som vet om det er vanlig at defår for lite væske når de ikke får mme?

Skrevet

Nei,får jo ikke mindre væske hvis du ammer. Og hvis du gir vann i tillegg så tror jeg det skal gå fint.

Hvis bleia er fylt med tiss flere ganger om dagen, så er det et tegn på at jenta di får i seg nok væske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...