Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid syns at jenta mi har lagt på seg så "mye" og vokst så fort, men nå virker det som om hun har roet seg litt..

Lagt på seg knappe 200 g siden 3 mnd kontrollen, og vokst 1 cm ca. Hun er 66 lang og 6170 g.

Helsesøster sa hun hadde lagt på seg helt greit, men jeg syns det var litt lite jeg da..

Hvordan var det med deres babyer fra 3-4 mnd? la de på seg mye/lite?

Ja, jeg veit det er veldig forskjellig, men jeg lurer:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var litt lite. Mine gutter har begge lagt på seg ca 1 kg fra 3 til 4 mnd.

Skrevet

Hun har jo lagt på seg 250 på 14 dager sånn ellers..hmmm..

Skrevet

Men hvis hun holder seg på kurven sin og er blid og fornøyd så hadde ikke jeg bekymra meg. Husk at humør og allmenntilstand til babyen er alfa og omega. Det sier deg mye mere enn tall og kurver. Vektoppgang begynner jo også etterhvert å avta (i allfall hos de fleste) meeeen jeg husker ikke helt når den begynner å avta. Hvis det hadde vært grunn til bekymring så hadde nok helsesøster sagt i fra :-)

Skrevet

På lengden følger hun kurven sin helt fint..heeeelt ytterst:P

Mens hun de siste gangene har begynt å avta litt på vekten.

Men storesøster er (var) også lang og slank, så helsesøster sa at hun nok kom til å bli som henne..

Mulig jeg stikker og veier om noen uker igjen..hehehe:P

Skrevet

jeg pleier å veie datteren min hver 14 dag... da hun var 3 mnd veide hun 6240. da hun va 3.5 mnd veide hun 6480 gram...så blir spennende å se på tirsdag (da skal vi på 4 mnds kontroll)...syns hun har lagt på seg ganske mye egentlig..har to venninner med baby født samtidig..og han ene gutten var 1.4 kg mer da han ble født...og på 3 mnd kontrollen var han 100 gram...hun tar skikkelig innpå dem iallefall...

tenker nå at hvis HS sa at alt var som det skulle så er det vel sikkert greit..kan jo ev begynne å gi litt grøt

Skrevet

Gutten her i huset la på seg 250 gram mellom 3. og 4. mnd:)

Skrevet

hehe, så bra:D (ja, får meg..hehe)

Takk for svar dere. regner jo med helsesøster hadde sagt ifra da:)

Skrevet

tulla vår har gått opp ca en kilo fra 3 mnd til 4 mnd...hvor lang hun er vet jeg ikke, men på 3 mnd var hun 60 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...