zadine Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Locoid er meget effektiv, men den er nokså sterk
-Petrine- Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Vanskelig å svare på når man ikke vet hva du skal bruke den til. Er det et midt utslett ville jeg brukt Mildison krem. Er det et veldig tørrt utslett ville jeg brukt hydrokortison salve. Hjelper det ikke med de svakeste kortisonsalvene ville jeg ha kontaktet lege etter noen dager for å få respept på en sterkere kortisonsalve.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Vær litt forsiktig med slike kremer til små barn. De tåler ikke like sterke ting på huden som oss voksne. Ikke bruk Hydrokortisonsalver på barn under 1 år.
zadine Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Tulla vår har atopisk eksem og vi er nødt til å bruke hydrokortison salve når utbruddet kommer. Men da smører vi henne en kveld med Locoid salve, og så er utbruddet tatt knekken på, deretter fortsetter vi som sedvanlig med å smøre henne med A-Derma krem som vi kjøper på apoteket, smører henne morgen og kveld med A-Derma. Men vi må altså smøre henne i snitt en kveld pr 4-6 uker med hydrokortison. Vi begynte med Mildison, men da måtte vi smøre henne flere dager på rad for å knekke utbruddet. Derfor gikk vi over til Locoid (i samråd med lege) siden dette krevde langt færre smørninger. Og henne har vi vært nødt til å smøre fra hun var 4 mnd med kortison. Derfor anbefaler jeg Locoid. Men jeg ville seff snakket med legen før jeg begynte å bruke noe på barnet.
-Petrine- Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Dette er feilinformasjon. Det er mere skadelig å gå med utslett over lang tid enn det er å behandle det med kortison, selv på barn under ett år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå