Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 suppa er nå 4 mnd og jeg fullammer.men på natta går det gjerne 6-9 timer mellom måltidene. Er det en mulighet for at jeg kan være gravid igjen?Har ikke brukt noen prevansjon og har så utrolig mye utflod nå om dagen (akkurat sånn jeg hadde det når jeg var gravid sist..) Eller kan det vært at mensen kommer snart bare?? Er ikke helt klar for å gå gravid igjen nå...være kvalm i 9 mnd...huff...!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Høres jo ut som der er en mulighet for at du blir 2 barnsmor snart:) Iallefall hvis du har de samme symptomene som du hadde sist. Har hørt at en er ekstra fruktbar den første tiden etter fødselen. Er jo ofte bare sex på riktig dag som skal til:) Kjøp en test? Spennende!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 hvis du er så engstelig for å bli gravid, hadde jeg begynt med prevansjon. det gjorde jeg, enda jeg hadde et veldig fint svangerskap, så er jeg ikke klar for ett nytt med det første...vet endel har blitt gravide mens de fullammet, så den sjansen tar jeg ikke... ta en test, er den negativ så kontakt lege for prevansjon, det er iallefall mitt råd.............
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 tulla mi er også 4 mnd, og jeg har hatt unormalt med utflod de siste ukene....syntes jeg har hørt om flere som har hatt det etter fødsel. jeg har ikke fått tilbake mensen enda, og ammer heller ikke lengre.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 jeg fullammer også og har en prins på snart 4 mnd...tok en test nå og den var dessverre positiv...vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå...har gått på minipillen også hele tiden men det var tydligvis ikke bra nok... Stemmer det at man mister permisjonspengene om man blir gravid med nr to i permisjonen så man får bare engangsstødand med nr to??? Er litt fortvilet nå...er alt mellom 4 uker og 10 uker på vei (har ikke fått mensen tilbake, men gravid er man)
Vertigo Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Hvis du begynner ny permisjon før den forrige er ferdig, får du så vidt jeg har skjønt det samme grunnlaget for permisjonspenger som ved den første permisjonen. Og så kan du begynne permisjonen tre mnd (12 uker) før termin. Hvis du begynner i jobb mellom permisjonene, så er permisjonspengene nå med i grunnlaget for neste permisjon. Så så lenge du har inntekt som tilsier at du skal ha permisjonspenger, så får du det. Og husk at et svangerskap er ni mnd, så om det ser mørkt ut nå med en så liten baby og gravid igjen, så vil babyen være mye større når nestemann kommer . Det blir nok travelt - men du verden hvor stor glede de vil få av hverandre også! Håper du greier å glede deg over ny graviditet snart!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Jeg får kjøpe en test i morgen.....wæææ..gruer meg nesten litt til å se resultatet.. Takk for svar allesammen Hilsen hovedinnlegger.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Har litt av samme problemet - begynte med minipille da snuppa var 10 uker og fikk mensen rett etterpå. Nå har det gått 6 uker og ingen mens.... Men tenker jo at det bare kan være en blødning jeg hadde, men var så likt på mens, varte liksom en uke og var helt likt. Nå er jeg litt kvalm, har halsbrann og en dårlig feeling!! Lurer på å kjøpe test, men tenker liksom - nei det er ikke det. Har jo ikke kommet i meg, men det gjord ehan ikke med førstemann heller, og det var vel en dag jeg glemte minipillen, burde bruke kondom i syv dager etterpå men gjorde ikke det. Og de er vel ikke så sikre selv om man husker alle....?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Jeg tror man kan teste falskt positivt når det ikke er så lenge siden man var gravid, man har fremdeles et hormon eller noe i blodet. Snakk m lege.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Jeg spurte faktisk apoteket om dette for ganske mange uker siden, tror det var en 8 - 9 uker etter fødsel, og da mente de at testen skulle være så sikker som alltid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå