Håp. Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Hvor lenge av gangen lar dere nurket ligge på magen? Hun gråter så sårt, synes ikke det er noe moro. Jeg synes det er vanskelig å la henne ligge mer enn 5 minutter av gangen. Og hun tar seg ofte hvilepauser hvor hun bare sutter på hånden sin. Ikke lett dette. Vil jo gjerne at hun skal bli sterk så hun kommer seg videre i utviklingen. Hva gjør dere?
Blomman Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 bruk bæresjal eller ringslynge - gratis trening for baby der!!
Håp. Skrevet 2. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2006 Jo, det er sant. Men vil også at hun skal kunne ligge og løfte hodet og etterhvert kunne leke seg litt på teppet sitt.
Gjest Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Jeg pleide å la dem ligge tvers over fanget mitt, da blir ikke ansiktet liggende ned mot noe når de blir slitne og slapper av, de blir i stedet bare "hengende" avslappet over fanget. Mine har i hvertfall vært mer tålmodige på den måten i starten til de har fått litt bedre styrke i nakke/rygg.
Håp. Skrevet 2. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2006 Det var lurt! Takk, det skal jeg prøve.
Halloween-mamma Skrevet 2. september 2006 #6 Skrevet 2. september 2006 Jeg lot min gutt ligge til han signaliserte at han var lei. Og det var ofte ikke mer enn et par minutter i slengen. Jeg pleide å la min ligge på magen på stellebordet etter hvert stell. Så beundret han gardinene våre (de var fæle, men han likte fargene!), eller jeg tullet eller pratet med ham. Tilsammen så ble det jo da endel minutter pr. dag likevel, selv om det ikke var så lenge hver gang. Over kneet som ble nevnt over her gjorde vi også mye Eller du kan lene deg godt tilbake og la babyen ligge på magen din. Trening og kos samtidig
lille N Skrevet 2. september 2006 #7 Skrevet 2. september 2006 Gutten min hata å ligge på magen, så han gjorde det bare i kort-korte stunder. Men plutselig en dag skjønte han poenget med å støtte seg på armene, og etter det har det gått greit. Og nakkestyrke får de jo øvd på flere andre måter også - tror det er vanlig at mageligging er hat i starten. Går nok bra likevel!
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 2. september 2006 #8 Skrevet 2. september 2006 Min ville ikke logge på magen før han var nesten 4mnd. Han henger ikke etter på noe sett og vis. Han var nesten 4mnd før han holdet hodet sitt helt selv også. Alt kommer når det trengs:)
Rikku Skrevet 2. september 2006 #9 Skrevet 2. september 2006 Synes du skal la de skje naturlig jeg. Veldig viktig for utvikling av ryggen at de tar ting i helt sitt eget tempo. Sitting, ståing osv osv.. Tenk på hvor mange som har vondt i ryggen som voksne om dagen. Før var det jo *hipt* å trene barna sine til alt og *presse* dem opp og fram. Dette er ikke nødvendig og kan få triste konsekvenser senere. *Tren* barnet ditt i den form at du *leker* med h*n. Løfte på bena og kose med dem, kjenne kroppskontakt, klemme på ting,ansiktsbevegelser, litt rullehjelp, ta og se på ting sammen osv..dette er er mye viktigere enn å la barna gråte for å trene dem muskulært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå