Gå til innhold

Hvorfor er ofte mødre SÅ frustrert ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dersom baby legger an til å være sen i utvikling motorisk?

Jeg har aldri hørt om noen som ikke lærte seg å gå.....alle voksne "går" jo! Ville heller vært bekymret hvis baby ikke "var med" mentalt....det fysiske kommer når det kommer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg trur ikkje så mange mødre blir frustrerte, men det er klart at det er lett for å bli bekymra. Spesielt når det er sånn at (nesten) berre dei som har babyar som er tidleg ute med ting fortel andre om det. Så dei babyane vi høyrer mest om er dei som er tidleg ute med rulling og kryping og gåing. Og då er det ikkje så rart at dei med babyar som utviklar seg normalt eller litt seinare enn gjennomsnittet sit att med ein følelse av det det må vere noko "feil" med babyen.

Eg vil oppfordre alle med babyar som utviklar seg normalt eller seint om å skryte like masse av babyane sine som dei med "kjappe" babyar gjer. Uansett om babyen er 6 mnd eller 12 mnd når den lærer å krype så har den plutseleg mestra noko nytt, og det er definitivt noko å vere stolt over! Og sjølvsagt må ikkje dei med kjappe babyar slutte å vere stolte, eg meiner berre at dei med "treige" babyar har like god grunn til å vere stolte når babyen får til noko nytt.

:o)

Skrevet

Helt enig med Ranveig!! Godt sagt! :)

Skrevet

Jeg er kjempestolt av min lille treiging jeg:)

Skrevet

he he..jeg stresser ikke...

selv lå jeg i seteleie i 43 uker og pga av dette ikke gå til jeg var 2 år .Kunne ikke legge beina ned rett og slett...men jeg er helt fin nå da

Skrevet

Heisann

Helt enig med Ranveig :o)

Jeg var selv sen med å gå alene (lot meg ikke lure - gikk fint når jeg holdt i en finger eller i den andre enden av en blyant, men satt meg raskt ned om den andre slapp).

Så en dag begynte jeg å løpe rundt spisebordet :o)

Tror babyer gjør ting når de er modne for det jeg :o)

I dag forstod forresten knøttet konseptet krabbing :o)

Hun krabbet ikke langt (bare et par krabb), men forstod at hun kom seg fremover med å flytte beina :o)

Hun gjorde det tidlig på morgenen og en stolt mamma løp inn for å fortelle det til pappaen som fortsatt lå og sov :o)

Vi gleder oss til fortsettelsen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...