Gå til innhold

Er jeg gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg gal hvis jeg ønsker meg et enkelt bryllup til mange gjester, uten middag eller stor dansefest? Jeg ønsker å kunne invitere mange mennesker (ca. 60-70) men ønsker å ha en fest med kun en enkel kake, vin og øl. Jeg ønsker å ha på meg en enkel kjole, veldi laid-back. Kunne tenke meg middag på restaurant sammen med de 10 nærmeste familie og venner etter vielsen. Er litt redd for at (stor)familien til samboeren min og venner som selv har hatt stort bryllup kommer til å synes vi er billige, også ikke minst gjestene fra utlandet.

Grunnen til at jeg ønsker et slikt bryllup er at jeg fort blir stresset, og ønsker å kunne nyte dagen jeg også. Vi har også akkurat kjøpt oss leilighet og har ikke råd til et stort bryllup. Jeg ønsker å være gift, men ønsker ikke brylluppet!

Men jeg føler at jeg vil bli sett på som "gal" hvis jeg har et slikt bryllup. Har nesten ikke lyst til å gifte meg på grunn av hva folk vil tenke! Hjelp meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja klin-gal:o) haha.. nei, selvsagt IKKE. bryllupet er deres dag og dere gjør som dere vil. vi inviterer kun foreldre og søsken m partnere i vårt bryllup og en haug med venner. det blir avslappet stemning men vi skal ha middag siden vi får gratis lokalet. bor nærme grensa så handlerinn billig alkohol. jeg skal ha en enkel men hvit kjole og sambo dress (ikke smoking) vi har sagt at vi ønsker færrest mulig taler. det skal bli vår fest slik som vi ønsker det, tror folk kommer til å feire dagen vår og kose seg masse.

lykke til med planlegingen din:o)

Skrevet

HUff da! Du må ikke tenke så stygt om vennene dine altså, for jeg håper inderlig ikke du har rett!

Ditt bryllup = din dag og hva gjestene måtte mene om deres løsning bør de holde for seg selv!

Du er langt unna hva mitt bryllup var, men jeg hadde i hvertfall gladelig møtt opp i ditt uten å la et eneste negativt ord falle!!!

Nei, gjør slik dere føler for og kos dere!

Skrevet

Deres bryllup - gjør akkurat som dere vil! Synes idèen din høres flott ut, jeg hadde blitt kjempeglad for å bli invitert i et sånt bryllup.

Skjønner faktisk godt at du ikke vil ha full pakke og masse styr, vi ønsket heller ikke det, så vi giftet oss i hemmelighet. :-)

Skrevet

synes det høres helt perfekt ut! Er heller ikke glad i så mye styr når jeg selv er "hovedperson." Vi skal ikke ha noe bryllup i det hele tatt,vi bare reiser til Las Vegas i all hemmelighet om halvannen måned. Sikkert en del som blir sur og fornærma,men I don't care! Vi vil også "bare" bli gift... :-)

Skrevet

Takk for fine tilbakemeldinger jenter! Føler meg litt tryggere nå :) Når jeg leser tilbake innlegget mitt høres det jo ut som jeg "er gal" fordi jeg la meg påvirke av hva andre tenker istedenfor "gal" på grunn av mine bryllupsønsker. Skal si litt mer...Jeg kunne egentlig tenke meg å gifte meg på ambassaden med forlovere, men min samboer ønsker en stor fest og tradisjonel bryllup. Men, siden dette er det siste jeg ønsker, vil jeg gjerne ha en mellomløsning. Men, er redd for at de fleste gjester tenker "har vi reist så langt for kun å spise kake"? Jeg tror at de heller vil forstå at vi gifter oss alene på ambassaden enn å ha en veldig enkel men stor fest.

Føler meg veldig betrygget etter deres tilbakemeldinger! Jeg må kanskje ikke være så redd for at mine venner har store fordommer :)

Skrevet

Nei, du er absolutt ikke gal, du hører snarere ut som meg :) Har landet på en mellomløsning vi også hvor det blir vielse i kirka og fest etterpå. Hageparty!! Blir grilling da, men ingen forrett og ingen dessert. Noen få kaker og ellers musikk, dans og alkohol uten barpriser og fancye drikkekart :) Festen er forresten kombinert med våres 70 års dag !! Jeg 30 og han 40 i 2007. Blir artig.

Skrevet

Forstår ikke helt hvorfor du absolutt skal be 60-70 gjester på kake, vin og øl. Jeg ville synes det var litt stusselig å være gjest i et sånt magert bryllup. Er det ikke tilstrekkelig med den enkle middagen med dine nærmeste?

Skrevet

Gjør det du vil på bryllupsdagen din. Jeg hadde ikke orket svært selskap og bløtkakekjole, men jeg synes de som synes denslags er toppen av lykke absolutt skal gå for det. Jeg er nok mer som deg som synes det viktigste er å ha en dag som blir behagelig for meg og kjæresten min, og som vi deler med de som står oss aller nærmest.

Lykke til med å planlegge et bryllup der du kan kose deg!

Skrevet

Hei "anonym" (2 svar opp). Takk for ærlig svar! Grunnen til at vi ønsker å invitere mange er fordi vi gjerne vil at de skal dele dagen med oss. Vi har mange venner, og store familier på hver side, familie, stefamilie, onkler, tanter, søskenbarn. Da går det fort opp i ganske store tall! Det er samboeren min som synes det er viktig å invitere storfamilien (onkler, tanter osv.). Jeg ville vært fornøyd med næremeste familie. Han må ha noe å si han også ;)

Ellers alle dere andre, takk for oppbacking!! Føler meg litt tryggere nå. Og synes det er kjempedeilig at jeg ikke er den eneste som ikke vil ha et bryllup med full pakke. Jeg bruker skjeldent sminke og ikke orker å gå ut på byen hver helg. Jeg foretrekker å bruke mine penger på reiser eller nå nylig vår nye leilighet. Et svært bryllup ville ikke passet til meg og rett og slett gjort meg ukomfortabel. Jeg håper at folk vil respektere våre ønsker og til å med nyte dagen med oss! (Selv om jeg er litt redd for baksnakking "så billige de er" osv.) Jeg er sikkert alt for redd for hva folk tenker!!

Skrevet

Dette er da opp til dere, men det bør jo gå fram av invitasjonen at opplegget ikke er helt tradisjonelt, bl.a. så folk ikke kommer på tom mage... De som evt ikke vil delta fordi de bare får kake skal dere bare le av!!!.

Skrevet

Jeg har vært i bryllupsfest hvor det eneste brudeparet ordna var lokale og musikk, ingen kake eller alkohol.

De hadde gifta seg i utlandet, og hadde vennefest da de kom hjem, vi vennene samlet oss og spiste sammen først, og så dro vi på fest...

Skrevet

Hei!

Takk igjen for tilbakemeldingene! Vi kommer selvfølgelig til å melde ifra på innbydelsen om hva slags fest det blir. Vi skal si at det blir veldig avslappet, ikke middag, men kun kake og drikk. Slik at de ikke kommer over-pyntet og sultne på festen!!

Jeg hadde personlig syntes det hadde vært deilig å komme til et slikt bryllup, så jeg håper at andre kommer til å kose seg også! Takk for støtten alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...