Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Jenta mi er 11 og en halv mnd, og krabber ikke ennå.. Litt småfrustrert her nå, ja..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Når skal man krabbe da? Ville tatt det opp med helsestasjon.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Det kommer vel litt ann på utviklingen ellers. Min er straks 11. Hun åler seg fram i raskt tempo og har begynt å stå og gå når hun holder seg fast i noe. Jeg er ikke bekymret. Kanskje hun ikke hopper bukk over krabbing?
Ranveig R Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Den gjennomsnittlege babyen begynner å krype når ho er rundt 10 mnd, men alt frå 8 til 12 mnd er innanfor normalen. Så ho har no enno litt tid på seg. Kjem ho seg rundt på anna vis? Det blir (av ein eller annan grunn) stadig fleire babyar som aldri lærer å krype, men begynner å gå på direkten etter eventuell åling (i følge helsesøster). Dersom ho er god på å åle seg innbiller eg meg at ho ikkje kryper fordi ho klarar seg fint med den teknikken ho har. Eg går ut ifrå at lege/helsesøster kjem til å ta opp temaet på 1-årskontrollen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 He he. Skulle selvsagt være "kanskje hun hopper bukk over krabbingen" : )
Livmor Skrevet 2. september 2006 #6 Skrevet 2. september 2006 Jeg har en treg krabber:) Eller kanske jeg skal si eventuell krabber. Han er 10,5 mnd og er ikke oppe på alle fire en gang. Han åler i superfart, og da han endelig fikk kom seg framover (9 mnd) mista han veldig interessen for å komme seg opp på alle fire. Forresten, det er godt å høre det finnes noen andre som han:) Veit han er normal og alt det der (selv om han er litt treig), men får jo inntrykk av at han er helt ute på viddene her inne. Nesten ikke en baby som krabber senere enn 7 mnd.
tina-b Skrevet 2. september 2006 #7 Skrevet 2. september 2006 Gutten våres er 11 mnd, og han begynte å åle seg frem denne uka. Han klarer å sette seg opp på alle fire, men det går ikke akkurat fremover. Godt og høre at det er flere barn der ute som tar livet med ro! God helg!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Jeg har snakket med helsesøster.. Hun sier vi kan snakke om det på 1-årskontrollen igjen og se om det har skjedd noe mer. Saken er at hun åler ikke heller.. Hun bare sitter, eller ligger på magen. Men hun ruller seg rundt og kommer seg litt frem her i verden, men hun er nok litt makelig anlagt. Og stor jente.. Hun er 80 lang og 11,5 kg. ved 11 mnd. Men hun reiser seg opp på knærne og kommer seg fra magen på rumpa og sånn da.. Hun kommer seg bare ikke fremover! (Eller bakover....) Hadde hun ikke vært så kvikk ellers, hadde jeg lurt på om det hadde vært noe galt..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 "Ved å krabbe på hender og knær utvikler barnet det spesielle kryssbevegelsesmønsteret som det skal bruke senere når det går og løper. Armer og bein, dvs. kroppens høyre og venstre side, må koordineres, og samarbeidet mellom høyre og venstre hjernehalvdel utvikles. Når barnet krabber, beveger det hele kroppen rytmisk. Skulder- og hoftemusklene styrkes, ryggraden får smidighet, og barnet trener på å holde hodet oppe og bevege det fritt i alle retninger. Krabbing er en god balanseøvelse. Barnet må også bruke blikket på en annen måte når det krabber. Evnen til å fiksere øynene videreutvikles, og øynene trenes i å bevege seg til ytterstillingene." JA, det er viktig å krabbe! HI
rolly Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 sønnen min som er 10 krabba ikke i det hele tatt han,han fungerer fint for det han(:han gikk ikke rundt bordet og holdt seg en gang vi måtte holde han i armene for å gå med han og vi var klart bekymra men så en kveld 1 uke etter han fylte 1 stod han på golvet helt av seg selv og da sa jeg bare på løye kom hit da OG HAN GIKK så siden det har han gått og gått han hehe det jeg vill si er at alle barn er forskjellige ikke sammenlig med andre babyer det gjør deg bare frustrert lykke til videre med krabbing og utvikling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå