Gå til innhold

Når begynne å gi begge bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man å gi begge bryst til babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gidd begge brystene helt fra starten av :) Gir han først det ene, og vil han ha mer så får han det andre også.

Skrevet

Jeg ga han begge bryst fra starten av. De første 6 ukene ville han ha pupp døgnet rundt pga kolikk. Og da lå han fra det ene til det andre hele dagen omtrent:)

Skrevet

Jeg fikk streng beskjed på barsel om å bare gi det ene, ellers ville ikke tulla få i seg den mest næringsrike melka som kommer på slutten av puppen. Men nå begynner hun jo å bli så glupsk at det ene ikke er nok lenger, selv om jeg har masse, masse melk. Hihi. Blir nesten skremt av hvor mye hun klarer å spise. Men det er altså greit å gi begge ved behov ved ca 2 ukers alder?

Skrevet

fikk beskjed på sykehuset om å bytte på det. gi ett måltid på en pupp og neste på andre pupp. Ellers kan det ene bli over stimulert og det andre under. kjipt å ende opp m bare melk i ene puppen.....

Skrevet

Ja, selvsagt skal man gi melk fra begge, på annenhvert måltid, slik at man ikke ender opp med en kjempefotballpupp og en liten rosin. Jeg mente altså når man kunne begynne å gi fra begge på samme måltid. :-p

Skrevet

Min ville også ha pupp storsett hele tiden til å begynne med... begynner alltid med den puppen han fikk melk fra tilslutt ved siste amming (siden han suger mest grådig til å begynne med), slik at begge puppene da blir sugd omtrent like mye på selv om jeg gir begge:)

Skrevet

Det var jammen lurt! Lillemor begynner å frese og banne på babyspråk når melka kommer langsommere og hun er litt lei av å suge. Jeg får legge henne til den tommeste først, slik som du gjør. Veldig smart.

Skrevet

Jeg starta å gi begge når han var ca. 8 uker. Da ble det litt færre måltider, noe som er greit slik at man rekker å gjøre litt annet enn å amme også. Husk på å bytte på hvem du starter på å gi, dvs. det siste først neste gang, ellers blir du fort skjev ;-)

Skrevet

Jeg gir bare en pupp pr. måltid. Snuppa mi er snart 11 uker.

Ga en periode begge puppene, men siden hun suger bra fikk jeg stabilisert melkeproduksjonen slik at hun får nok av en. Mye enklere, spes hvis man f.eks er på kafé.

Skrevet

gir bare fra en pupp i gangen enda og lillegutt er fornøyd med det:) han er 6 mnd.

Skrevet

Gir bare fra ett bryst av gangen, og har gjort det hele tiden. Han er nå 7 mnd. Funker helt fint for oss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...