Gå til innhold

Trodde alle babyer elsket å bade?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det gjør slettes ikke vår, altså...

Har badetermometer, så det er ikke temperaturen det er noe galt med... Så fort en bitte liten tå kommer i nærheten av badevannet blir det skrik. Og mer og mer hysterisk utover i bade-seansen (som aldri varer så lenge som ett minutt engang, fryktelig leit for oss å høre den skrikingen). Har forsøkt å bade en gang hver annen uke siden fødselen, men det blir ikke bedre... Ikke er han glad i vaskeklut heller, men vi må jo vaske litt, han gulper jo, og det bør jo vaskes...

Har fått forslag om å bade ham hver dag, så han blir vant til å bade. Og har fått forslag om å vente med å bade til å han blir større, så man ikke påfører ham "traumer"... Vet ikke helt hva jeg skal tro, jeg...

Er det flere av dere som har barn med "vannskrekk"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby ble mer fornøyd da jeg gikk over til litt varmere badevann (varmere enn "albuevarmt"), men det har du kanskje allerede prøvd? Hvor gammel er babyen? Vår likte ikke å bade de første ukene (les = illskrikende), men ble mer og mer glad i det etterhvert (nå er han 3 mnd)

Skrevet

Har forsøkt 37, 38 og 39 grader... Da jeg hadde 39 grader gikk det faktisk 15 sekunder før han startet å illskrike... Så kanskje det er tingen... Men tør jo ikke ha alt for varmt vann heller! :-)

Gutten min er seks uker...

Skrevet

Snuppa mi var heller ikke overvettes begeistret for den badinga i starten. Første forsøk på sykehuset var ingen suksess, og jeg orket ikke prøve flere ganger før mamma kom på besøk uka etter...:-)

Men det gikk seg altså til etter hvert! Jobbet med meg selv for å holde meg så rolig som mulig, og begynte å bade henne hver dag. La en klut over magen hennes (skal visstnok hjelpe), og lot henne i begynnelsen bare ligge i vannet uten å styre med vasking. Tok henne opp med en gang hun begynte å skrike. Pappan sto av og til ved siden av og pratet med henne underveis. Etter hvert ble hun vant til det, og bading ble iallefall tolerert.

Da hun var 2,5 mnd kjøpte vi Tummy Tub. Litt rar måte å bade på, både for foreldre og barn, men etter et par ganger elsket hun det! Smiler og ler og koser seg, selv om badeseansene fortsatt ikke varer så lenge.

Sånn gikk det iallefall her. Tror rett og slett babyen bare må bli vant til det, uten for mye styr. Lykke til!

Skrevet

helt motsatt her.

hun elsker å bade. sitter i baljen og sparker med beina. bryr seg ikke om hun spruter seg i ansiktet.

nå har vi begynt å prøve henne i dusjen og det går kjempe bra.

hun er 5mnd

Skrevet

Snuppa mi illskriker når hun bades i balje, men hun er bitteliten (2 uker i morgen). For et par dager siden fylte vi for moro skyld en stor brødbakebolle med badevann og prøvde med denne i stedet. Det fikk helt greit! Så for henne hadde det tydeligvis noe å si at omgivelsene ble litt mer oversiktlige (trangere). Dessuten så det jo ganske søtt ut, da. Med vesla sittende i bakstebollen med sine stooore øyne.

Skrevet

veldig forskjellig fra baby til baby...

Vi har tre unger. Storesøster elsket å bade fra første stund, nr.2 var som din, mens tredjemann eeeeelsker å bade... (Og vi gjorde alt likt hver gang :0/)

Men om dere bader pjokken hver kveld, da? Det har vi gjort med alle våre tre, og da venner de seg jo fort på vann..

Skrevet

Tuppa vår likte heller ikke å bade i starten. Men hun begynte å like det da hun var ca 2 uker gammel. Vi har tummy tub, men den syns jeg var litt klønete når hun ikke holdt hodet oppe selv ennå. Vi fant ut at godt varmt vann og masse vann slik at hun flyter selv er tingen! Nå elsker hun å bade.

Skrevet

Lille mann hatet å bade til å begynne med. Men så ba jeg om råd her inne og fulgte dem, da ble det en helt annen dans.

Vi begynte med varmere vann, la en klut over magen, kjøpte glimatte og så var vi altid to badingen ( en holder og en vasker )

Alle disse tingene gjorde at han likte seg bedre med en gang og jeg ble myyyyye roligere i badesituasjonent.

Gikk fra å bade 1 gang i uka til å bade hver dag med stor sukses.

Nå er gullungen 9 mnd og vi bader hver dag fremdeles. Han elsker å bade. Plasker, roper, synger, leker med badelekene sine og lager flodbølger. Det er vått overalt når vi er ferdig.

Håper du får noen råd som gjør bade situasjonen bedre for dere.

Lykke til!

Skrevet

Vår lille datter likte heller ikke å bade i starten og vi forsøkte med ulike ting. Det som hjalp var faktisk ha litt kaldere vann enn anbefalt, så hun trivdes først når vannet var 34-35 grader.

Skrevet

Jenta mi er heller ikke så glad i å bade. Kjekt å lese dette og få noen tips... :-)

Skrevet

Hvilken temeratur har du i rommet du bader ham i? Eldstemannen min likte ikke å bade helt til vi skrudde opp termostaten på varmekablene på badet. Da ble det noe annet, og jeg er helt sikker på at det var for kaldt for ham i rommet. Ved bading var det så varmt på badet at det var nesten uholdbart for oss voksne. Bare ett lite tips.

Skrevet

Lillegutt her HATET å bade i starten,var fin temperatur på vannet og i rommet. Men han likte det likevel ikke. Men når han var 1,5 - 2 mnd snudde dette plutselig av seg selv og han smilte og koste seg i badekaret,nå elsker han å bade. Så bader han hver kveld før han legges :)

Ingen gode råd altså,bare at man får ta tiden til hjelp. Var det eneste som hjalp her hvertfall :)

Skrevet

Jenta mi storkoste seg med badingen, men plutselig var det hylskrik og ikke moro lenger. Etterhvert prøvde vi med bittelitt kaldere vann og da kom badegleden tilbake!

Skrevet

gutten min elsker å bade :o) tror ganske varmt badevann er tingen.. pisselunkent vann er bare noe tull.. må minst være 38 grader.. hører noen har prøvd den der tummy-tub, og at det hjalp.. du kan jo prøve :)

håper det ordner seg, for badingen skal jo liksom være noe koseligt, ikke et strev...:o)

lykke til

Skrevet

på sykehuset sa de at de første badene så skriker de ofte masse.... datteren min ble badet et par timer etter fødselen pga at hun hadde så masse blod flekker på seg....og da hylte hun.... men dagen etter da de skulle vise meg hvordan jeg skulle bade henne, så sa hun at nå kommer hun nok til å grine..for de fleste gjør det de første gangene...mens hun bare koste seg...hehe... og det har hun gjort siden..jeg har badet henne hver dag i ca 4 mnd nå...og hun elsker det....

så kanskje du skal prøve å bade henne oftere?hvis du bare bader annenhver uke så blir det jo helt nytt for hver gang....

Skrevet

ev så kan du prøve å ta babyen med i dusjen.... kan jo være det blir tryggere..siden da er du nær heletiden..ev hvis dere har badekar....at du eller pappaen er med

Skrevet

Her var det akkurat det samme i begynnelsel:)

Vi bare dusjet han da fordi det likte han.

Men nå elsker han å bade. Han er 3 1/2 mnd..

Så det kan jo hende det kommer seg etter hvert:)

Skrevet

hei

hadde det akurat likt som deg,jeg begynte å ta litt varmere vann og så kjøpte jeg tummy tub og nå elsker han og bade og jeg synes det er kjempekjekt å bade han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...