Gå til innhold

Min stedatter nekter å gå ut og leke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

stedatteren min er her annenhver helg, og når hun er her nekter hun og datteren min (de er 7 og 9) å ut og leke. masse barn rundtom her, datteren min er ute som regel bestandig. men stedatter vil heller sitte inne med tv, data eller spill på mobil. Sist gang tvang vi de til å gå ut (sola skinte og alle andre var ute) og da gikk de til besteforeldrene til stedatter som bor over 1 mil unna.. snakker om! Hun blir trassen, sur og frekk når det er snakk om å ut sammen med de andre. Noen som har noe råd der til hva vi kan gjøre?? Stedatter er veldig bortskjemt, og der hjemme er det hun som er sjefen, til min og pappaens store fortvilelse. Hun er alt annet enn enkel å ha med å gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forklarte meg kanskje litt utydelig, men når stedatter ikke er her er min datter ute med andre, så fort stedatter er her råtter de seg sammen og datteren min blir frekk og holder med sin stesøster samma hva... Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette- særlig nå som jeg er gravid, blir jeg så fort sliten, og har så lite energi til overs.

Skrevet

Du bør iallfall ta tak i det med en gang. Vet hvor trassig en 9 åring kan være. Får hun ture på som hun vil, tror jeg det blir mye verre.

Ha klare regler om tv titting og spilling, og send dem ut i finværet. Ikke tålerer spydigheter osv.

Her i huset satt vi oss ned med barna og satt opp regler i lag.

Skrevet

Er dette vi prøver på, her er det de voksne som bestemmer, men alikevell..., det er ikke så enkelt når hun får gjøre som hun vil hjemme hos mor. Hun har vært vanskelig helt siden jeg ble kjent med henne i 6 års alderen, men hun har bare blitt verre og verre. Ser virkelig frem til tenårene, kommer til å bli litt av en utfordring...

Skrevet

Hei!

Har lest flere steder at barn fort venner seg til ulike regler hos far og mor, når disse bor i ulike hjem. Det viktigste er å være konsekvent. Så selv om mor er lite flink til å sette krav/grenser, betyr ikke det at ikke DERE skal gjøre det. Så det høres smart ut som noen nevnte å lage en konkret avtale på dette. Hva om dere blir enige om at de skal være ute i alle fall 2-3 timer hver dag, så kan stedatteren få være med å bestemme når hun skal være ute (innenfor rimelige grenser selvsagt). Når det er sommer og sol synes nå jeg at barna skal være mest ute, og minst inne - det er bra for kropp og sjel. :)

Ang. å "rømme" til besteforeldrene tor jeg ikke jeg hadde tolerert, når hensikten er at de skal være UTE...

Skrevet

Jeg skjønner at dere blir frustrerte.. Det er litt vanskelig når det blir så store forskjeller mellom hjemmene..Jeg er selv stemor, da til en jente på 3 1/2 år. Hos moren sin får hun se en del på tv og film noe, men vi synes at det egentlig holder med barnetv. Da hun er veldig flink til å leke for seg selv.. Hun prøver seg og sipper, men skjønner at etterhvert så hjelper ikke det mer. For det blir ikke film for det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...