Gå til innhold

nå er eg fortvila!!=(


Anbefalte innlegg

Skrevet

guttungen min veide 4040 da han ble født, og sist uke veide han 6015...helsesøster sa dette var for lite, så sa eg skulle ha økedager og legge gullet oftere til brystet...men hvordan i all verden skla eg klare det når han ikke vil ta puppen? han bare vrir seg vekk og skriker!!men han fortsette å leite tter puppen,men tar den ikke...som om han ikke finner den...og di få gangene han tar tak, tar han bare et par sup, og så er det på ann igjen...er livredd for ikke å få i han nok mat...skal på 3 mnd-kontroll på tirsdag,så da bør han jo ha lagt på seg ltit på denne uka...og nå er eg redd for å miste melken fordi eg stresser og han ikke vil ha...olis hjelp noen!!hva i all verden skal eg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første saa ville jeg ikke ha stresset med det.., naa vet jeg ikke hvor lang gutten din er .., men 6000 gram er jo ikke saa lite til aa være 3 mnd det?? Kan jo ogsaa være at du har for lite melk.., kanskje du kan prøve mme?? Om han suger litt og begynner aa grine og søker opp igjen.., suger litt begynner aa grine osv kan det være at det ikke kommer nok melk..

Skrevet

han er 61.5 cm.... hører at det er melk i di di få gangene han suger...og han suger bare en gang ....det er mer slik at han ikke tar puppen,at han på en måte ikke "finner " den...

 

 

takk for svar=)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du faar beskjed om at han veier for lite... Gutten min var like lang som din og 6.1 altsaa bare 50 gram større en din 20/12.. Han er født 2/11-06 saa det var altsaa ikke 3 mnd kontroll.. Men det er jo meningen at lengde og vekt skal matche.., og det gjør den jo.,.. Er det det at han ikke vokser tilstrekkelig eller at han er for tynn?? Gutten min var forresten 4200 gram naar han ble født..=D

Skrevet

Synes du skal stresse helt ned med en gang, jeg!

 

Snuppa mi veide 4070 gram da hun ble født, og 6230 da hun var 2 1/2 mnd. Og jeg har hele tiden fått høre at hun legger på seg VELDIG bra... (altså, med god margin, hun hadde lagt på seg bra om hun hadde lagt på seg mindre også, om du skjønner).

 

Alle unger er forskjellige, og om han er fornøyd ellers, så skal du ikke presse på ham mat så lenge han er frisk!

 

Gi ungen mat når han er sulten, sier jeg bare ;) Og velg selv hva du vil høre på av det helsesøstrene sier!

Skrevet

Hmmm.. Dette var merkelig, kan ikke skjønne at HS da mener at han veier for lite.. Det gjør han hvertfall ikke etter min mening. Tror ikke jenta mi veier 6 kg enda, og hun er straks fire mnd.

Skrevet

tusen takk for svar=) ble lettet nå=) han er ikek tynn,emn slank. og han er alltid blid og fornøyd om dagene, og sover masse uten bråk ved leggetid=) får la være å høre på helsesøster...hun har stresset meg helt opp med å si det der...er vel mammaen som vet hva babyen sin tenger =)

 

 

klem fra HI

Skrevet

Ville bare si deg at om du gir han pupp uten at han ber om det selv og han suger men ikke vil ha så kan det resultere i puppenekt.

Om han suger greit når han er ordentlig sulten så la han spise når han vil.

Virker ikke som om han er for liten ikke hør på hs alltid stol på deg selv som mor og magefølelsen.

Skrevet

Jeg synes heller ikke det var lav vekt! Tror du kan roe helt ned.

 

Men det kan være en idè å få resept på Syntocinon nesespray, slik at melka kommer fortere ;)

Skrevet

hmm ut fra hva jeg har forstått, så er det sånn at barna selv skal bestemme når de har øke dager....og de tar disse når de har behov for mere mat. hadde ringt ammehjelpen hvis jeg hadde vært deg. ikke stress deg opp!! jeg har hatt flere opplevelser med dårlig råd fra helse søster, de vet ikke alt!!! og er det en ting jeg har lært er det å stole på mage følelsen min i forhold til mitt barn!! gjør det du også. syns ikke 6 kg hørtes så lite ut.....

Skrevet

hei!! =) slapp av... alle barn har sin egen kurve... så lenge de er fornøyd og glad..at ting fungerer nedentil..og at barnet følger utviklingen..så har ikke størrelsen noe å si... mitt barn var 4400gr og 52cm ved fødselen... nå er han 5630gr. og 61,5cm. og han er akkurat 3 måneder...

 

var på kontroll i går, og helsesøster sa han er perfekt!!

 

 

Skrevet

hei:) tror ikke du skal bekymre deg jeg...

min sønn veide 4770 gr og var 52 cm da han ble født. på 3 mnd kontrollen, veide han 6150 gr og var 62,5 cm lang. han følger kurven sin veldig bra:)

 

slapp av du, å kos deg med at han trives!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...