Gå til innhold

Jenta vår kom ti dager før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle som går og venter.

Jeg har ikke vært av de mest aktive her inne, men vil gjerne dele min fødselshistorie med dere.

Ti dager før termin tidlig på morgenen 23 august gikk vannet. Hadde akkurat ordnet sønnen min på badet. Riene begynte raskt etter at vannet hadde gått, så det var bare å vekke mannen min og ringe etter barnevakt. Jeg ringte til min mor og fortalte at vannet var gått. Hun trodde at vi trengte rølegger, så hun var ikke forberedt på å bli mormor igjen den dagen:-)

Vi ringte sykehuset og fikk beskjed om å vente noen timer for å så komme inn til kontroll. Så kl 9 var vi på sykehuset. Der ble det litt venting, da det ikke var noe ledig rom. Men når vi kom inn på et rom, kom riene med ca 2 minutters mellomrom og jeg hadde 4 cm åpning.

Fødselen gikk veldig greit, selv om det gjorde vondt. Kan si jeg var smertelig tilstede hele tiden. Lystgass gjør meg bare uvel, noen jeg viste fra min første fødsel - og når epiduralen kunne ble satt så var det for sent. Trodde ikke jeg skulle klare det uten på et tidspunkt, men må man, så må man. Så dette ble en fødsels uten smertestillende for meg. Noe som var helt annerledes enn min første fødsel, hvor jeg hadde epidural og det ble keisersnitt etter 12 timer.

Kl 17.18 ble vår fantastisk flotte jente født. Hun var litt hoven i hodet etter å ha ligget og stanget en stund, men det gikk fort ned igjen. Måtte klippes nedentil, men hva gjør det, når jenta kommer rett opp på magen.

Så nå har jeg født to stjernekikkere. En med keisersnitt og en normalt.

Gå gjerne inn på bloggen til min mann og se på bilder og les min manns opplevelse av fødselen. Han noterte litt underveis slik at jeg i etterkant kunne lese når ting skjedde. http://www.dahlemultimedia.com/blog/?p=76

Er veldig stolt av både jenta og gutten min. Gled dere og lykke til til alle dere som venter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse som mamma igjen. Det var utrolig flott å lese historien fra pappa`n. Du kan med rette være stolt av hele din familie.

Ønsker deg og dine lykke til videre på ferden:)

Skrevet

GRATULERER!!!!!

Flotte historier. Lykke til videre:-))

Skrevet

Gratulerer så mye til deg..heldiggrisen som fødte ti dager før tiden...

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta og lykke til videre fremover :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...