Gå til innhold

min datter på 2mnd er blitt forkjølet igjen:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min datter på 2 mnd er blitt forkjølet for 2 gang, blir så frustrert for det er skremmende å se at hun lider så mye med den tette nesen sin. Har lagt bøker under madrassen og gitt henne morsmelk og saltvann i nesen. Temperaturen hennes lå for ca en time siden på 38.5 grad, men da jeg ringte til barneklinikken ble jeg fortalt at det ikke regnes for å være høy feber på så små barn. Jeg ble nå anbefalt å ta henne med til barneklinikken i kveld for å få henne sjekket siden hun er så liten.

Hun virker verre en første gangen hun var forkjølet, nå hoster hun litt også.

Heldigvis så sover hun nå:-)

Er det noen her så har noen gode råd å komme med??

Jeg vil så gjerne hjelpe Oda til å bli fort frisk igjen, men som en fersk mor vet jeg ikke så mye....det må nå være noe mer jeg kan gjøre for henne.

blir kjempe glad for svar, barneklinikken åpner ikke før 6 i kveld...og til legevakten vil jeg ikke ta henne med til...(min søster ble sendt hjem med sin sønn da han bare var 2-3 mnd gammel, da de senere samme dag dro opp på barneklinikken ble han innlagt...tror det var pga virus)

blir kjempe glad om noen har noen gode råd å komme med:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min er 2,5 mnd og har også blitt forkjølet. han har ikke feber, men nyser og hoster og har masse snørr..

dytter!!!!!

Skrevet

hei Mammaen til Theodor f. 17.6.06

Jeg fant en brosjyre jeg har tatt med fra apoteket om hoste og det står at en skal ta kontakt med lege hvis barn under 3 måneder har hoste.

Min datter hoster bare litt (hun virker ikke så plaget av det for å si det sånn), men vi skal heldigvis til lege på tirsdag. Siden temperaturen hennes gikk ned iløpet av gårsdagen valgte vi å bli hjemme å la henne sove. Hun sov i hele går, var bare våken for mat og bleieskift hver 3-4 time og sovnet ganske raskt etterpå. I natt sov hun overraskende i 9 timer, sjekket henne i løpet av natten og var ikke så plaget av sin tette nese (kanskje derfor hun sov så lenge).

tempen hennes var bare 37 i morges, men hun nyser og er tett i nesen. Sist gang var hun plaget med tett nese i litt over en uke.

God bedring til Theodor:-)

Skrevet

Hei!

Da skal jeg ringe legen i morgen tidlig, eller evt. stikke ned på legevakta i kveld hvis ikke det blir bedre. Hn gråt i hele natt (føles det ut som ihvertfall) og fikk mat flere ganger enn vanlig. Han våknet tydeligvis av at han var tett i nesa. Jeg har brukt saltvann og sånn nesesuger, og prøvd å sprute litt mm. (Ikke lett å treffe inni de bittesmå neseborene!) Han er nok litt bedre nå, er mye roligere enn i dag morges og nå har han sovnet igjen. (skal sove jeg og!) Vi ser det an, men jeg skal ta hosten alvorlig. Han er jo så liten stakkar...

Har tatt tempen flere ganger i natt og i dag, men ingen feber heldigvis.

Takk for svar, og god bedring til Oda også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...