Gå til innhold

HJELP!! AU!!

gutt og jente og ei i hjerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 10 mnd får mm om morningen og litt på kvelden. Syns det er kjempe koselig å amme og ammer fordi det er mye allegi og astma i familen. MEN han bitert meg sånn i puppen. I dag måtte vi bare gi oss! Det var så vondt!! Har prøvd å ikke gi lyd fra meg eller vise noen ansikts uttrykk når han biter, men jeg skvetter litt de første gangene. Men etter hvert så skyver jeg ansiktet hans inn mot puppen slik han må slippe litt taket. Men biter med en gang etter på og smiler til meg... Skal jeg bare slutte å amme?? Noen tips??

Har prøvd å gi han litt mme på kvelden blanda den tynn, varm, kald og tykk... Han vil bare ikke ha. Får 0,5 dl - 1 dl biola hverdag, men dette er vel ikke nok?? Håper noen har råd.

TAKK:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kanskje litt drastisk ut, men en ammehjelper sa at man kunne knipe for nesen når de biter, da slipper de med en gang. Når man har gjort det noen ganger, lærer de at de ikke skal bite.

Har ikke problemet selv da babyen her ikke har fått tenner enda, men det er kanskje verdt et forsøk?

Skrevet

Da min eldste begynte å bite i puppen, skrek jeg til(fordi jeg skvatt og det gjorde vondt). Han skvatt selvfølgelig også og ble redd. Men det gjorde at han aldri mer bet i puppen. Så det kan nok være lurt å skrike litt.

Skrevet

Blir det litt av samme prinsippet med å "trykke" han inn til puppen slik han må slippe? Men jeg skal prøve. Her har det kommet 7 tenner så det begynne å bli vondt, for han gnisser tennene sammen. UFF kanskje det er på tide å slutte... Håper noen har flere råd:)

Skrevet

Hehe første gangen datt jeg nesten ned av sofaen. Ikke forberedt i det hele tatt. Men takker for alle forslag!

Skrevet

Ja, hvem vet.. Kanskje han prøver å signalisere at han er lei av pupp ;-)

Og du har jo ammet lenge, så det er jo ikke noe å få dårlig samvittighet for ihvertfall!

Skrevet

ett litt drastisk forslag her, men det kom fra amme hjelpen. legg pekefingeren din, men knoken din inn mot haken hans, når han biter så drar du ned haken. dette er ubehagelig.jeg har gjort det med jenta mi, men hun var da bare 6 mnd. men hun gjorde det ikke mer enn en gang!!

Skrevet

Jeg har hatt veldig utbytte av å gjøre sånn som du allerede har nevnt med å dra ha inn til puppen. Men du må gjøre sånn hver eneste gang han biter! Da erfarer han at det er usmart å bite. Om han fortsetter å bite selv etter at du har gjort dette noen ganger kan du ta ham av puppen. Jeg pleide å tilby puppen igjen etter noen sekunder i tilfelle han var mer sulten, men hvis han da fortsatte å bite så pakket jeg bort puppen til neste anledning.

Min har hatt to runder med biting, men det har gitt seg etter kort tid begge gangene. Og jeg har bare gjort slik som ovenfor for å stoppe det (i tillegg til å prøve å kvele noen AU'er... :) ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...