Gå til innhold

Dere som deler ut hjemmeside ting...............og andre med hjemmesider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere over hva som er lov å dele og ikke?

Har dere satt dere inn i © lover?

Vet dere i det hele tatt hvilke kunstnere/selskap som tillater bruk av sin kunst (bilder) og om de i så tilfelle tillater videreformidling av disse?

Jeg bare lurer da jeg ser utrolig mye som er regelrett ulovlig på mange hjemmesider.

Alle har et ansvar for å vite om det de bruker er lovlig, men det er ekstra viktig at de som distribuerer bilder ikke gir videre det som er ulovlig.

Det er nemlig ikke slik at "det man finner på nettet kan man fritt bruke som man vil" slik mange tror.

Jeg vet at dere sikkert ikke er klar over det jeg sier og at dere ikke har tenkt over det og dermed er det ikke overlagt at dere bryter loven, (det er faktisk det dere gjør.....).

Er nok lite sannsynlig at noen gidder å sladre på en norsk hjemmeside, men du kan aldri vite.

Oppfordrer derfor alle til å prøve å finne opphaveren til de bildene dere bruker for å finne ut om de gir tillatelse på nettet (mange gjør faktisk det). Hvis ikke kan dere skrive til ©innehaveren og be om tillatelse, (som noen faktisk gir.)

Takk for oppmerksomheten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er nok en av de som har ulovlige ting på mine ting sider. Jeg vet ikke hva som er lov og ikke. Men leger ut på siden at hvis jeg har noe andre mener de eier rettighetene til må de si fra og jeg sletter de bildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...