Gå til innhold

plis hjelp meg fort!!!ang amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

gullet mitt er nå 3 mnd gammel. han har alltid elska puppen,og spist godt, men ikke lagt noe særlig på seg...me har nå i noen uker hatt sopp på pupp og i munn, og begynte på medisiner på tirsdag.. og nå i det siste har guttungen begynt å vri seg veldig når han spiser, ikke med den gang,men når ettermelka kommer. i dag har det vore et strev å amme, og eg er dausliten.

han la seg halv 7, fikk masse pupp da. men nå våkna han og sko ha litt mer pupp.. eg tok han opp og inntil puppen min som eg alltid gjør...men han tar den ikke...han skriker etter den og "leter" seg fram til puppen,men tar ikke tak. slik har me holdt på i en halvtime nå...har holdt han rett med puppen,og hatt puppen i munnen,men han tar ikke tak. av og til tar han tak, men tar bare et sug før han snur seg og hyler...nå har han roa seg ned litt,men ligger i vogga og småsutrer uten å ha fått i seg mat...kan det være soppmedisinen? eller noe annet? han får bare pupp til vanlig...

ble litt surr dette...litt fra meg nå...

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han har litt vondt i munnen? Skulle jo tro medisinen skullebegynne å virke snart, hvis han fikk det på tirsdag... Har du prøvd å klemme ut litt melk, før han suger, slik at han får smaken på det? Blir han sulten nok, så tar han den nok ;)

Skrevet

han har ike hatt mye ssopp,var mest meg det gik utover,men har gitt seg veldig...har prøvt å håndmelke og ja...

Skrevet

Det kan høres ut som om det er tenner på vei? Og at det gjør litt vondt i gommene og at det er det som gjør at han slipper tak igjen..?

Min gutt var gjerne sånn hvis han hadde tannevondt.. for oss hjalp det å smøre på litt Dentinox (apotek). Mener å huske at han gjerne sovnet uten å ha spist noe særlig, men at han våknet igjen etter en liten stund og drakk mye melk i halvsøvne..så han fikk i seg mat i hvert fall :)

Skrevet

Tror du ikke han tar den hvis han blir sulten nok?

Jeg ammer også, og i helga skulle pappaen gi flaske, mens jeg var borte. Plutselig tok hun den ikke, noe hun alltid har gjort før. Jeg prøvde å berolige pappaen pr tlf. om at hun sikert tok den når hunble sulten nok- og det gjorde hun (selvom det tok 2 timer).

Håper det ordner seg da :)

Skrevet

Min gutt har vært akkurat sånn, og er det også av og til nå. Er like gammel som din. Faktisk har det vist seg at han noen ganger ikke er direkte sulten, men det sitter gjerne en rap inne eller han har litt mageknip. Prøv å trøste på annen måte enn med nussen, kanskje det hjelper? I alle fall hvis du vet at det ikke er lenge siden han spiste godt. Kan hende han også bare er overtrøtt. Og så kan det jo være tenner, har du prøvd å la han gnage på en bitering?

Ellers er et godt tips ved sopp å smøre inni munnen hans med farris, dette lindrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...